Skip to content
Sections
You are here: Home » Планински хижи » Стара Планина » xижа Амбарица

xижа Амбарица




* GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! http://www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!
Намира се в северните склонове на Стара планина в м.Дълги дял, източно от вр.Момина могила. Състои се от две сгради с общ капацитет 110 места. Новата хижа е масивна двуетажна сграда с капацитет 52 легла с общи вътрешни санитарни възли. Старата хижа е също масивна двуетажна сграда с капацитет 59 легла с външни санитарни възли. Сградите са водоснабдени и електрифицирани, отоплението е с печки на твърдо гориво. Има туристическа кухня, столова и лафка.
Съседни туристически обекти:
- вр.Левски/Амбарица - 2166м./ - 2.00ч.
- вр.Голям Купен/2169/ - 3.00ч.
- Марковата дупка - 3.00ч.
- х.Добрила - 3.00ч.
- х.Дерменка - 5.30ч.
- х.Васил Левски - 4.30ч.
- х.Хубавец - 4.00ч.
- х.Плевен - 6.00ч. през вр.Голям Купен и вр.Костенурката.
- х.Яворова лъка - 2.00ч.
Пътеките са макирани.
Изходни места:
1.с.Черни Осъм, местността Смесито - 3 ч. 10 мин. пеша по маркирана пътека.
2.гр.Карлово - 6.00ч. през х.Хубавец.
3.гр.Сопот - 4.00ч. /със седалковата въжена линия и през х.Добрила /.
Снимки: 1)->Александър, 2)->Ивайло, 3)->Иво, 4)->botev, 5)->Ивайло
  
Sleeping places 110
Address
Hut phone 088/5039084
Email
Sea level(m) 1503
GPS North width 42.75553
GPS East length 24.77885
xижа Амбарица

xижа Амбарица

xижа Амбарица

xижа Амбарица

xижа Амбарица

Re: х.Амбарица

Posted by @Centaurus at 21.04.2006 18:27

Хижа Амбарица е типичен пример, как един обект с много добър потенциал може да заприлича на нищо в резултат на лошо менажиране и липса на инициативност и инвестиции. Интериора е издържан в стил развит социализъм от първата половина на 80 години на 20в. От същата епоха, като изваден от нафталина е и хижаря Дончо - класически борсук (да ме прощава едноименното животно). Ако никой не вземе мерки въпросния индивид да бъде изметен от там, скоро цялата хижа ще заприлич на бърлога. Представите за гостоприемство на въпросния Дончо се изчерпват с навъсен въпрос: "Вий кво искате?" при вида на група туристи, пристигащи в хижата по тъмно след като цял ден ги е прал дъжда и постоянно дуднене, че ще гаси тока. Това - да се напали печка, да се изсушиш...... Чорбичка нещо .... айде бе!! Ако не ти харесва - марш на Добрила или Дерменка да се глезотиш!!! То не стига друго, ами на тоя гений не му стига акъла и да си прибере дървата на сушина, нито да ги покрие барем с един найлон, та да ги опази сухи, та хората дет са по-оправни да си се справят сами. Иначе в неговата си стая печката си гори - кво си требе. Абе трагедия!

Хора! Спасете Амбарица от борсука Дончо и дончовщината !!!

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by Anonymous User at 21.04.2006 18:27)

Това което споделяте за х.Амбарица и небезиз- вестния хижар Дончо е потресаещо.Това е една от любимите ми хижи , защото е първата хижа в туристическото ми хоби на която съм се качила едва седем годишна. За това храня особени симпатии към нея и често я посещавам. Когато там бяха хижари леля Дана и чичо Гечо беше образец за отношение към туристите. Когато те напуснаха и дойде Олга,също. Тогава Дончо свиреше втора цигулка и много- много не си даваше важност.От както нея я няма Дончо се вихри и съсипва доброто реноме на една хижа разположена на прекрасно и възлово място в централния Балкан.Нека по някакъв начин нашето мнение да стигне до работодате- лите на Дончо.За съжаление аз не зная сега кой стопанисва хижата / разбирай ,кой пребира приходите от нея /.Да бъдем непримерими с такива хижари като Дончо и дончовщината.

Re: Re: х.Амбарица (Posted by unknown at 02.05.2007 22:03)
Аз пък си мисля,че когато си на едно такова хубаво място като планината и в 4астност хижа Амбарица не може да ти правят впечатление такива неща като хижаря Данчо.В крайна сметка никой на тази възраст не е много в час,човека просто е отвикнал да контактува с хора,това обаче не може да е причина да си провалиш почивката.:)Правете си кефа и игнорирайте елементарното:)

относно бай Дончо

Posted by maroкo at 21.04.2006 18:27

Не съм съгласен относно мнението Ви за хижаря.Ходил съм 5-6 пъти на хижа "Амбарица" и никога не съм си тръгвал разочарован от там. Да, наистана бай Дончо е малко дръпнат човек.Той не се умилква като "мазните" хотелиери, които гледат само как да те "изтискат", а е човек прям и искрен.И когато не харесва нещо - той го изразява. Но бъдете спокойни към истинските туристи, бай Дончо се отнася добре. Такъв особен човек беше и Ганди - лека му пръст.

Replies to this comment

Re: относно бай Дончо (Posted by Anonymous User at 21.04.2006 18:27)

Да бе, сигурно. Като пийне 2-3 ракийки става много готин, иначе.......;)

Re: х.Амбарица

Posted by Русе at 21.04.2006 18:27

Като прочетохме предишния коментар за Бай Дончо и Дончовщината, решихме да споделим и нашия скромен опит от посещението ни на х. Амбарица през август 2004 г. Най-вероятно хижар и тогава е бил въпросния Бай Дончо, веднага го разпознахме по описанието - мрачен и лесно раздразним, гледа враждебно и подозрително. Така посреща новодошлите. Стаите са леко занемарени откъм хигиена, в резултат на което бяхме зверски нахапани от дървеници. А на сутринта туристът бива поканен сам да си нацепи дърва и е нахокан за наглостта си да поиска кафе или чай, които съответно с готовност би си платил. Хижа Добрила и хижа Дерманкая са чудесен пример как трябва да се стопанисват хижите в планините и как трябва да се посрещат туристи. В крайна сметка сме в 21 век и всеки уважаващ себе си човек очаква да срещне нормални хора и условия, а не подобен пещерен екземпляр като въпросния бай Дончо, пък било то и на 1800 м надморска височина.

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by Anonymous User at 13.07.2006 00:13)
Преди 2 дни бях на Амбарица..Като условия не можем да искаме нищо повече. Хижата се зарежда от коне, а електричеството е на агрегат. По мое мнение бай Дончо поддържа страхотна чистота за тези условия. Напрсавихме ашлашки номер да си качим мокрите обувки на горния етаж, тъй като там беше по-топло, но бяхме усетени и по съфсем нормален начин ни обясни човека да не пробваме отново нещо такова. За хората с меки души може да им се стори "борсук", но тази хижа не може да бъде поддържана само с усмивки...


Искам да споделя, че маркировката от х. Яворова лъка към Амбарица просто я няма...Губихме се общо 3 пъти и накрая, когато излязохме от гората и за всеобща изненада видяхме табела за хижата, тръгнахме по съответната пътека. Е тази пътека след около 10-тина минути просто изчезна...

Re: х.Амбарица

Posted by Любомир Николов at 28.08.2006 19:26
Дончо наистина е малко странен,но иначе не е лош стопанин.Бяхме там на 7 юли, на сутринта ни черпи чай,даде ми мазило за болката в коляното ми,какво още може да желае човек.
А маркировка от Яворова лъка до Амбарица просто
няма.Бая се лутахме,но накрая всичко си дойде на мястото.Все пак е хубаво някой да помисли за това.
Любомир

Re: х.Амбарица

Posted by Arachnoid at 09.09.2006 19:22
Минах през Амбарица на слизане към Орешака на 23.08. и реших да остана да спя защото ми беше последна хижа от прехода и се чудех как да си удължа престоя в Балкана /бяха ми останали пари само за 2 нощуви и транспорт/. Та тоя Дончо и мен така ме посрещна - не много приветливо, но не и сякаш съм се натресъл в личния му имот в Черни осъм. Е, почти се помъчи да ме натири към следващ обект, особено като разбра, че искам и да ям в хижата а тя не предлагала такива екстри като храна /както и Вежен, между другото/. Добре, че бях единствен почти целия ден и вечерта, та се поразприказвахме, черпи ме чай на обяд, а вечерта се смили над мен заради перспективата да ям 2 вафли и ми донесе 1 филия хляб и едно студено кюфте - free of charge :). Като цяло не беше толкова зле...

Re: х.Амбарица

Posted by dak_evil at 22.10.2006 22:50
А бе, хора, един е Дончо от Амбарица!!! Аз само един път съм бил там. Много точно описание "класически борсук". Нямам какво да добавя...

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by Пешо at 27.10.2006 21:07)
Хижата е в допустимите норми за този род обекти.Който иска комфорт, да си седи удома.Бай Дончо е борсук, но е пич.Дава хубав чай.Съгласен съм по въпроса за храната, трябва да има и чорба, не само вафли.А от Купена гледката е много красива, препоръчвам я.Но само в хубаво време.

Re: х.Амбарица

Posted by Баир-Будалата at 19.12.2006 11:38
Абе хора, туристи!

Преобладаващо е мнението за "борсука Дончо", за това че хижата е занемарена, при условие, че Амбарица беше една от най-посещаваните в Троянския балкан.
Не мисля, че причина за това е само хижаря. Доколкото знам, тази хижа се стопанисва от Троянското туристическо дружество. Тези проблеми тях явано не ги интересуват. Моят съвет към Вас е: докато това се случи ХОДЕТЕ НА ДОБРИЛА И ДЕРМЕКА!

Re: х.Амбарица

Posted by Мечо Пух at 20.12.2006 09:41
Ехооооо туристи,

Преобладаващо е мнението за "Дончо борсука". Наистина х. Амбарица от най-посещавана в Троянския балкан се превърна в "последна грижа". Но това е притеснение за стопанисващото я дружество (мисля, че все още е едноименното Троянско д-во). Така, че докато я има тази ДОНЧОВЩИНА на х. Амбарица аз Ви препоръчвам да ХОДИТЕ на ДЕРМЕНКА или ДОБРИЛА. Тези хижи са пример за това как трябва да се стопанисва в новите обстоятелства.

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by unknown at 07.07.2008 15:53)
Вие май не сте ходили из другите Български планини и хижи, та сте седнали тука да се оплаквата от Амбарица - тя е точно такава, кавито са и половината хижи в България. Разбира се, винаги има какво да се желае по-отношение на хигиената в банята и тоалетните, но тава не е ли повсеместен проблем в цялата ни страна? А вие лично с какво допринесяте за подобряване на състоянието на обичаните от поколения български туристи хижи, освен че оставяте там 7-8 левчета, които за нищо не стигат? И защо трябва някой да ви приготвя топла храна, при положение, че вие лично не сте се погрижили за своето оцеляване в планината и сте тръгнали като на сватба? А за хижаря абсолютно важи поговорката "Каквото повикало, такова се обадило!"

Re: х.Амбарица

Posted by Мечо Пух at 30.12.2006 15:50
Наистина преди време тази хижа бе една от най-посещаваните в Троянския балкан.До това й състояние я доведе "мъдрата" управа на председателя на троянското дружество Иван Ненов. Вярно, че и такива като Дончо също спомогнаха за "фалита" й.
Но ние сме туристи по душа и сърце и за това съветваме нашите колеги да посещават Добрила или Дерменка - хижи, пример за това как трябва да се действа в новите обстоятелства.

Re: х.Амбарица

Posted by aleks at 03.01.2007 11:05
Всичко това, което е написано тук не е истина, както за самата хижа, така и за хижаря Дончо. Амбарица е една от най-чистите и подредени хижи в България, има всичко необходимо за да преспи и отдъхне човек. Бях там на Нова година, т.е. зимата и съм сигурна, че дори в някой хотел нямаше да се чувствам така, както там. Печката гореше цяла вечер и цяла нощ, имаше парно, топла вода и чисти завивки. В столовата всеки си приготвяше каквото иска и ползваше печката и съдовете. Хижаря нито един път не направи забележка за 3-те дена, които прекарахме там за каквото и да е. Беше украсил елхичка, даже за пиратките и бомбите не се развика, а арсенала беше доста сериозен. Просто той не е от хората, които цяла вечер досаждат с въпроси и говорят празни приказки, сядат на масата при някоя жертва и забравят да станат доакто не свърши пиенето и яденето.

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by unknown at 22.03.2007 15:30)
Или хижаря вече е друг, или е имало новогодишен куверт. Този човек правеше задно салто при всяко по - шумно затваряне на врата. Не говоря за затръшване.

Re: х.Амбарица

Posted by plam_vs at 31.03.2007 20:43
Аз съм представител на компания,обожаваща планината!
Започвам с това,за да поясня,че не сме от най-претенциозните.
Особенно съм ефектирана от изказването на aleks!
Хора,не му вярвайте!Този човек явно е с психичен проблем!
Не знам как да изразя най-точно чувствата си към "съществото" Дончо,след като не мога да използвам вулгарни думи!!!
Въпреки,че съм много уравновесена,трудно се издържа наглоста,досадата,простащината и пр. на Съществото "Д"!
Иначе за обстановката,който е тръгнал по планините,трябва да е готов на всичко,и изискванията за уют - да ги забрави вкъщи! Все пак поне има покрив!!!

Re: х.Амбарица

Posted by борислав at 23.06.2007 11:14
хихата е много хубава. Новия телефон на хижаря бай Дончо е 0888 857178

Re: х.Амбарица

Posted by HaTaJlka at 29.07.2007 14:19
Ами самата хижа си е старичка, обаче не мога да отрека че е страшно подредена, както и това че Иван Ненов готви страхотно :D иначе.. тоалетните са меко казано ужасни. Незнамм.. аз лично останах доволна като цяло, уютничко си е.. !

Re: х.Амбарица

Posted by Скорошен посетител at 12.08.2007 22:28
Присъединявам се към мнението на тези които твърдят, че Дончо е борсук, само, че ще добавя, че е и чеп, сък, пън и чвор. Ако не сте в крайна нужда не ходете там като мен. Посетете х.Добрила и х.Дерменка, нищо че арендатора прилича на мафиот. Обслужването там е на много добро ниво, за разлика от х.Амбарица. Вярно до Дермена и Добрила се ползва превоз, което е несравнимо удобство за снабдяване. Не е вярно, че там са "мазни хотелиери" като някой твърди и гледат да те "изстискат". Каквото си поискаш това ти дават, никой не те насилва. А готвачът на Дерменка и готвачката на Добрила са направо перфектни.

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by Цветущи at 06.07.2008 15:40)
Долу Дончо брус нагъл

Re: х.Амбарица

Posted by unknown at 12.08.2007 22:39
Имах възможност за два дни да посетя и трите хижи. На х. Амбарица попаднах по принуда, просто е най-близката до Купена, а слязох от него доста късно и нямаше да имам време да се върна на Добрила. По тъмно пристигнах на Амбарица, освен едни пияни работници нямаше други посетители. Не мога да отреча, че е чисто, па макар и доста примитивно, но това все пак е хижа. Тоалетните и банята обаче са окаяни. А въпросният Дончо взема личните карти на посетителите и ги връща чак на другия ден, така му били заповядали от полицията в Троян. На възражението ми, че няма право да прави това ми отговори, че ако не ми изнася да не идвам - така мисля и да направя за в бъдеще. На въпроса ми дали ако нямам лична карта или не му я давам да я прибере ще ме изгони през нощта отговорът беше - да. Е, не виждам как може такъв да бъде хижар. Явно някой го крепи, отделен въпрос, че няма касови бележки и тем подобна документация, но в планината той коли, той беси.

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by вълчо at 18.09.2007 15:07)
Явно тоя Дончо излза на всички с едни и същи номера но от време на време бива и добър.Вярно че се държи в стил 18 век но ако го подхванеш както трябва прави каквото ти пожелаеш.Нека не забравяме че отиваме при планината а не при хижаря.Нас например ни остави да се настаняваме сами и изчезна нейде за няколко часа а после и чай ни направи и кафе и от хляба си даде.Аз лично си изкарах добре,нали си бяхме весела компания а и гледката към балкана е завладяваща.ПП.страхотни сушени гъби имаше на втория етаж,но за това никому нито дума.

Re: х.Амбарица

Posted by unknown at 18.12.2007 21:45
новият номер на бай Дончо е 0889894816

Replies to this comment

Re: Re: х.Амбарица (Posted by митко at 04.02.2008 18:43)
Уважаеми колеги планинари-обикалям петдесет години българските и чужди планини и се радвам все още на добро здраве.На Амбарица съм бил над осемдесет пъти и то през различни периоди-от бай Тошово време- до сега.Искам да ви кажа само едно-който помни хижата при хижари като кака Дана и бай Гечо-трудно може да се съгласи че Дончо или съпругата му Олга могат да се квалифицират като нещо друго освен -НЕДОРАЗУМЕНИЕ, а може би хитра сметка на някой местен велможа.От цветуща хижа, сега тя просто плаче да бъде подмината най-бързо...

Re: xижа Амбарица

Posted by Христова, Габрово at 12.02.2008 22:28
Привет на всички планинари! Аз лично не съм ходила на Амбарица, но това, което прочетох тук се препокрива с това, което са ми казвали приятели, които са ходили там. Имам един въпрос, на някои може да се стори странен, но искам да попитам някой знае ли бай Дончо от къде е? Предварително благодаря! Късмет на всички!

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by астарта at 16.02.2008 16:57)
Здравей Христова,
Дончо е от село Черни Осъм. Красиво хубаво село. Един от машрутите за хижа Амбарица тръгва от там. :)))
  Re: Re: Re: xижа Амбарица (Posted by Христова, Габрово at 21.02.2008 21:04)
Благодаря, астарта!
Информацията е ценна, много даже:))) Прав/а си, чудно селце е Черни осъм! Бях останала с впечатление, че Дончо е от Орешака, но явно съм се лъгала, още един път - благодаря! Поздрави от Габрово, живи и здрави бъдете :))
   Re: Re: Re: Re: xижа Амбарица (Posted by ТАНЧО черни осъм at 23.04.2008 00:15)
от хижа АМБАРИЦА съм доволем
    Re: Re: Re: Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 27.04.2008 11:50)
на хижа Апбарица хижата се нуждае от ремонт
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by аномимен at 07.05.2008 19:24)
бай дончо културно се отнася с хората и хижа амбарица бях на 6.о5.2008.г много добре прошна

за истински ценители

Posted by emojup at 30.06.2008 08:23
На 27 юни, поради динамично и гръмотевично време, принудително се спуснах от билото към х.Амбарица. Винаги съм имал добри спомени от тази хижа заради изключителната гледка към Старопланинското било и типично "планинарската" атмосфера в района. Истинският турист, обичащ естествеността в неповторимите планински гледки високо горе, където няма асфалтови пътища и бетон, ще се чувства дори комфортно в условията на тази хижа, строена в стил "соц-реализъм" от 60-те години на миналия век.
Нормални стаи, с четири дървени легла-кушетки (на по два етажа), дървенията активно присъства в интериора на хижата и придава освен типичният уют и добра топло- и звукоизолация. По този начин се избягва и конфликта между "шумните" и "тихите" туристи както в моят случай: имаше група от петнайсетина човека празнуваща и пееща в столовата, но не бих казал че са ми пречили да заспя по-рано (въпрос на лична преценка все пак).
Така че, всеки обичащ планината, ще се чувства много добре точно ТУК, а не на окосените морави пред хижа Дерменка под чадърите на "Кока-кола"...

Replies to this comment

Re: за истински ценители (Posted by unknown at 06.08.2008 20:04)
хижа много се държи како баровец и нервен аз лично него познавам
Re: за истински ценители (Posted by Bairhaimana-Иван at 16.08.2008 12:36)
На 21 юли, преминавайки през светкавици, гръмотевици, дъжд и град, към 23.30 часа слязахме в х. Амбарица. Досега я бях избягвал именно поради негативните отзиви за хижаря. Но бях приятно изненадан от отношението му към нас. След като ни приготви поръчаните чай и кафе, той изпече наденица, наряза салатка, покани ни при него и закусихме заедно. По-късно запали печката в столовата, за да се изсушим, след това и бойлера в банята. Вечерта пак бяхме на една маса и бай Дончо ни почерпи с червено вино. Следващата утрин се разделихме като стари познати и той ни покани отново да го посетим. Вярно, бай Дончо е малко по-особен, но и аз не се смятам за идеален. Убеден съм, че отношението на хижарите към нас зависи от собственото ни към тях. "Каквото си постелиш, на това ще легнеш."-казваше навремето дядо ми. Думи те му все още са актуални, не мислите ли? До нови срещи - Баирхаймана.
Re: за истински ценители (Posted by преминаващ at 28.08.2008 11:11)
Аз искам да се оплача от хотелиерите на Добрила, които няколко на брой - облечени в униформени тениски, сервиращи кафе и активно метейки столовата, не отговориха на въпроса ми откъде да си налеем вода. Трябваше 1 от седящите наоколо туристи да ни покаже къде е чешмата надолу по склона.
След това се огледахме за табели с маркировка за х. Левски, но не открихме. Не посмяхме да попитаме младежите с тениските, които и без това явно не бяха в настроение или с лош махмурлук. Така, че удължихме пътя си с 2-3 часа. В края на краищата нощувахме малко под вр. Купена.С две деца. Добре, че беше топла и суха августовска нощ.
Ако някой ни беше казал откъде да тръгнем от х. Добрила, нямаше да се стигне до това.
Съгласна съм да ме ядат дървеници или да не е толкова чисто в хижите, но хижарят трябва да е планинар.
ХИЖИТЕ СА МЕСТА ЗА ПОДСЛОНЯВАНЕ НА ТУРИСТИ, А НЕ ХОТЕЛИ!

Re: xижа Амбарица

Posted by Митко at 17.08.2008 21:59
Здравейте,

На 12.08.2008 нощувах на Амбарица и генератора беше повреден. Мъчихме се да го поправим с Бай Дончо, но без успех. Молбата ми е ако някой му предстои да ходи, да пита Дончо каква точно е била повредата. Мерси предварително.

Поздрави,
Митко

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by Марин at 24.08.2008 17:49)
Някога,преди 27 години,хижате се стопанисваше от Дана и Гечо отлично

Re: xижа Амбарица

Posted by андон at 27.08.2008 14:54
тожа е обор а не хижа там не предлагат храна, леглата са на 2 етажа и имам чустжото че ше падна! Няма смисал да се ходи до там бе хора!!

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by Росен Давчев at 08.10.2008 16:45)
Искам да попитам някой от споделилите мнение относно условията в хижа Амбарица,как мога да стана аз самият хижар? Имам висше образование-икономическо и много обичам Торянският дял на Стара Планина.Въпросът ми е съвсем сериозен.А на Амбарица съм бил 6 пъти през 80-те години.Аз съм 71-ви набор.Тогава нямаше и помен или изобщо някой е могъл да предположи появата на този сегашния бай Дончо.Моля пишете ми ако знаете.Ще ви бъда мн.благодарен.
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by tok7886 at 09.10.2008 11:14)
По-нагоре споменават, че хижата се стопанисва от троянското туристическо дружество. С тях трябва да се свържеш.
Ако всичко върви по план, този уикенд ще отседна за първи път на х.Амбарица...
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 21.11.2008 10:19)
хижа амбарица е много добре поддаржана, има много хубава гледка към връх ботев. иэдбшто е наи добрата.
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 24.12.2008 17:16)
хижа се нуждай от ремонт
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 03.01.2009 23:26)
ще те питам след 8 часа преход зимни условия дали не ти прилича на хотел ...
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 27.01.2009 20:18)
Не мога да разбера хората който искат туризъм тип Дерменка защо въобще ходят на хижи като Амбарица.А младежа който иска да става хижар,има ли си идея за какво става въпрос,или това са просто младежки пориви?
  Re: Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 27.01.2009 20:23)
и кой е този язовец който пише за Бай Дочно "бурсука",омръсна ми от лигльовци по планините,май много малко от вас знаят какво точно е хижар,това не е пиколо в хотел и горе няма румсървис.
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 27.03.2009 06:44)
да не отиваш на хотел аз уча в национално училиште за планински водачи тази година ходих на 4 хижи след малко трагам кам другата тва неее уиют или почивка на василиов се карат че тропаме. такаче това на Амбарица ако живееш в черни осъм жсеки ден да виждаш варха си е красота.
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 21.02.2010 13:39)
Ами спи на долния етаж. и Къде си тръгнал, никой не те кара на сила.
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 21.02.2010 13:40)
Ами спи на долния етаж. и Къде си тръгнал, никой не те кара на сила.

Re: xижа Амбарица

Posted by Борката at 26.01.2009 11:16
Много хубава хижа, отново с ток, което създава много удобства. Хижаря Дончо е много печен, беше затоплил много добре и чисто. Направо какво повече да искаш от една хижа.
Новия телефон на Дончо е 0885 039 084

Re: xижа Амбарица

Posted by unknown at 27.01.2009 19:57
Хижата е много добра.Когато сме били там Дончо винаги се е държал много мило.Не разбирам хората които само критикуват,а не се опитат да влезнат в положението на хижарите.Някой може ли да си представи какво е да живееш 25 год там.За Дончо,какво Да ви кажа,дори не бяха си направили трудс да му кажат,че са му пуснали тока.Беше разбрал след една седмица.

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by folc at 27.01.2009 21:57)
Здравеите незнам каква е тази злоба кцъм бай Дончо. На 23.01.2009 се качихме за 3 дни е повярваите нямахме никакъв проблем.Незнам кой какво очаква тожа е хижя не хотел.Прочетох доста злобни коментари които не ми допадат но всеки има право на мнение.Но не и право да мрънкат и роптаят срещо човек който не познават.Все пак ние сме туристи които само минаваме от там а той е ЧОВЕКА който ни посреша и изпраша.Аз и компанията сме много доволни от хижата и най вече,от бай Дончо

Re: xижа Амбарица

Posted by unknown at 29.01.2009 22:40
безспорно хижата в планината не е петзвезден хотел....но не е и обор....посещавал съм два пъти Дончо и го забелязах чак втория път-когато му съобщих,че ще спя край огъня в чувал.....този човек определено е с ниска култура и лабилна психика.....отказах да му платя левче ;)))) без да обръщам вримание на крясъците.....бях с приятели, които спаха в хижата-културно поисках да им напише разписки като си бяха вече платили;))))))) ей,тоя човек наистина е зле с нервите.....късно през нощта дойде да обикаля около огъня пиян, с пушка в ръка,мърморещ....абе смях.....това беще през 2006 г.тези,които са доволни от него, приел ги в топлата хижа когато са премръзнали ги разбирам....но и аз помня предишните хижари, тъй,че ...........

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by Марин at 03.02.2009 21:05)
Не го познавам тоя Дончо.На тази хижа последно съм ходил когато там бяха Дана и Гечо.Все пак трябва да се знае от въпросният Дончо и от дружеството стопанисващо хижата ,че времето на комунизма безвъзвратно си отиде.В днешно време клиентът ,независимо чий,трябва да бъде носен на ръце и винаги да е прав.От това което чета ,разбирам ,че въпросният "борсук" може да не знае ,че вече не сме "народна република".Оправдано е донякъде...В тая планина...Крайно време е да му обясните като минавате от там.Лично аз ,ако мина ,ще му изнеса една лекция
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by Георги at 08.02.2009 10:30)
Хижа Амбарица е една от най хубавите старопланиски хижи.Ходя често там .Чиста и добре подържана .Има ел.ток ,парно и добре отоплена столова .Добре е предварително да се обадите на Дончо ако имате планирани нощувки .Много от писанията тук за лошото състояние на хижата са неверни или тези които са ги писали не са ходили в хижата.Истинска туристическа хижа !Направете сравнение с пирниските и рилските хижи ....... Вихрен ..Мусала ... !Разбира се ,че може да бъде и по добре но все още БТС няма адекватни действия и стратегия за развитето на туризма ,подържане на хижите,турист.маршрути и съвместно с управлението на националните паркове за правила за престой в планината. Ако на някой му харесва прах ,ендуро мотоциклети ,АТВ ,шкембе чорба и скара да отиде на жижа Деменка,Орлово гнездо и много подобни .

Re: xижа Амбарица

Posted by filips at 17.02.2009 11:04
Здравейте,за злословниците мога да кажа само "ами не ходете там".Иначе на 14.02.09 бяхме там и отпразнувахме св.Трифон.Мога да кажа,че останахме много доволни.Като се качихме в столовата печката бумтеше,банята беше напалена,абе всичко както си му е редът.Каквото поискахме на бай Дончо ни беше дадено.Вечерта изкарахме чудесно и пак ще отидем.А за маршрута по "ръба" Ви уверявам,че е един чудесен преход по разнообразен терен. P.S. Добре е предварително да се обадите за да сте сигурни, че печките ще са напалени и посрещането ще е наистина приятно.

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 20.02.2009 17:57)
хижата А
  Re: Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 20.02.2009 17:59)
хижата Амбарица е направена на красиво място много съм доволен от там от хижаря много гостороемен човек

Re: xижа Амбарица

Posted by минчо at 05.05.2009 22:21
За човек , който обича да ходи пеш по планините няма нищо по-добро от х.Амбарица , а Дончо бих казал, че е много весел човек.Не съм съгласен с мненията по горе.Човек, който ходи по такива места трябва да си носи храна, защото хижата се зарежда трудно , няма път до там и хижара не е длъжен да храни всеки .

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 01.06.2009 07:22)
Проходим ли е вече маршрута от х. Амбарица до х.Плевен през вр.Голям Купен?Има ли преспи?

Re: xижа Амбарица

Posted by Ивайло Георгиев at 08.06.2009 22:05
Напълно съм съгласен с мнението на колегата по горе за Бай Дончо.Човекът е много разбран и добър и винаги ще Ви помогне ,стига да покажете уважение и човещина към него и това което прави за Амбарица.Всички си имаме кусури.Все пак трудно се поддържа цяла хижа от сам човек и той не може а и не трябва на всеки да сложи биберон в устата.Хижата не е хотел и всички ние сме гости там а и отиваме на планина заради планината,а не заради хижата или хижаря.На който не му харесва да не ходи.Чифлика и Шипково са на по-лесно достъпни места а и там е пълно с хотели.
А пътя до хижата отнема около 3 часа или 3 часа и половина в зависимост как се движите.Това е като тръгнете от с.Черни Осъм,местността Смесито ,има мост над реката,след него продължавате покрай разрушени сгради и веднага след тях в ляво има малко стъпала и указателна табелка на дървото.Това е началото на пътеката.Навсякъде до горе има маркировки и табели.В началото пътя е стръмен (около 2 часа изкачване),след това се излиза на голяма поляна на която има ограждение с една колибка - така нареченото "чакало" за дивеч.Продължавате надясно и нагоре,след това пак следва гора,но пътеката вече не е толкова стръмна а и има невероятни гледки към Ботев ,Купена и Амбарица.След около още час,час и половина пред вас е хижата.Първо се вижда старата хижа,а после и новата.А на 2 часа от хижата е връх Амбарица.Долу на отсрещния хълм е Зелениковският манастир,а за гледката към върховете няма да казвам,трябва да се види.Дано съм бил полезен с информация и на добър час на всички.

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 13.06.2009 18:26)
чух мненито за дончо съгласемсъм с бошенстоно от тях
Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 05.07.2009 15:08)
бай дончо който го плюяват неса прави

xижа Амбарица

Posted by Лазар at 27.07.2009 13:10
Аз съм на 31 години и посетих хижата на 09.07.2009г.
Хижа Амбарица беше краина точка на едно мое 9 дневно преходче в Стара Планина,в хижата има всичко необходимо за един турист.
Хижара е много готин човек, но всичко зависи от вашия подход към него. Наистена е труден като характер но ако успеете да го предразположите ще ви угоди. Турист съм от 15 годишен и съм бил на къде по-неприятни места. Всичко негативно написано относно хижа Амбарица и хижара е написано от хора с претенций и дръпнат характер, но това си е лично мое мнение. Можете да разпънете палатка където си пожелаете, можете да си запалите огън, да пиете и пеете в района на хижата, можете да си готвите съвсем свободно и да ползвате посудата предоставена от хижата, има голяма и удобна столова всичко това за 8лева, какво му плащаш. Най-малко ако нещо или някои не ви харесва можете съвсем спокоино да го игнорирате и да си прекарата чудесно.

Replies to this comment

Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 28.07.2009 22:13)
ТД"Амбарица" търси да назначи хижар.За контакти 0889435374-Иван Ненов.
Re: xижа Амбарица (Posted by Александър at 13.08.2009 21:50)
А бе ти да не си брат на Дончо? Той е пън, брус нагъл, чвор, сък и чеп.
  Re: Re: xижа Амбарица (Posted by Author at 14.08.2009 00:49)
Абе ти пък кой си да наричаш хижаря Дончо, цитирам "пън, брус нагъл, чвор, сък и чеп". Я първо се замисли ти дали не си по-голям пън и т.н. от него. Какво толкова е направил, незнам, но аз имам съвсем не лоши впечатления от него, така че аиде ако обичаш, без обиди.

Re: xижа Амбарица

Posted by baudolina at 16.08.2009 17:54
Хижа "Амбарица" е на чудесно място и когато с усмивка те посрещнат, забравяш за умората. Бай Дончо е симпатяга, можеш да си поговориш с него за какво ли не. Била съм в истинска мизерия из Рила и Пирин. Извръщах очи и отклонявах погледа си към планината, защото никой не те бръсне за човек. На хижа "Амбарица" бих се върнала отново, с още повече приятели и съм сигурна, че ще останат не по-малко доволни от мен.

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 02.09.2009 13:41)
много съм доволен от бай дончо смемиха прозорците на хижата

Хижата е с нов хижар !

Posted by Vasio at 07.09.2009 16:25
Искам да информирам всички, които не знаят, че хижар в момента не е Дончо ! Минах оттам на 5.09 - събота. Някакъв млад мъж с очила е, не се запознах. Това, което е важно всички да знаят, е че в хижата вече не се предлага НИКАКВА храна ! На мен ми показа някакви мухлясали филийки ! Само това имало в хижата ! Тя вече била хижа само за преспиване, не се готви и предлага нищо ! Това си е негова работа, терена е труден, ясно е, че не е лесно ! Просто е добре всеки желаещ да нощува, да го знае и да си носи храна ! Иначе може да направи като мен и да нощува в друга хижа или село Черни Осъм - там има прекрасни, ефтини хотелчета - 15 лв. нощувката.

Replies to this comment

Re: Хижата е с нов хижар ! (Posted by peko at 16.10.2009 23:15)
МОЛЯ НЯКОЙ ДА ПОТВАРДИ ЧЕ ,бай ДОНЧО НЕ Е НА АМБАРИЦА.това ако е верно хижата трябва да се закрие.дайте информация за ДОНЧО
  Re: Re: Хижата е с нов хижар ! (Posted by unknown at 16.10.2009 23:16)
ДОНЧО КЪДЕ СИ БЕ ЧОВЕК,ОБАДИ СЕ................

Re:ДОНЧО КЪДЕ СИ????????

Posted by unknown at 19.10.2009 20:48
НЕНОВ /иванчо/КЪДЕЕ ДОНЧО??????????

Replies to this comment

Re: Re:ДОНЧО КЪДЕ СИ???????? (Posted by unknown at 26.10.2009 08:41)
Аз съм на възраст.Искам да споделя,че някой иска да няма х.Амбарица,При Дончо има ред.Затова говорят против него.Хижата се подържа много добре.
ДОНЧО КЪДЕ СИ ?!? (Posted by ЮБИГИ at 04.12.2009 20:28)
Е, СЕГА ИМА ЛИ бай Дончо или н'ема бай Дончо.., аз се катеря -не обичам много да ходя по туристическите маршрути бил съм преди години два пъти на х. Амбарица и все през зимата.
Да УТОЧНЯ идеята за хижите е да могат да се подслонят НУЖДАЕЩИТЕ се, без значение от часа, имат или нямат лична карта и т.н. неслучайно по света първоначално са стопанисвани от монаси и е международно планинарско правило подслона на всеки нуждаещ се !
Тук в България, както всичко останало критерия за хижарство и гостоприемство е криворазбрано !
Много от хижите са направени с доброволно положен труд, или най-малкото съдействие от планинарите !
Недопостимо е да се отказва подслон ! -това в планината е престъпление !
Друг е въпроса за евентуалните екстри на хотелски принцип, все пак разликата м/у хижа и хотел е в това.
Недопустимо е стопанисващите хижите да не са планинари и да са единствено обирджии /комерсиалисти/ -такива хора нямат място в планината !
Специално ще си направя труда да се кача до хижата, сам или с компания - във всички случаи ще предявя претенции за уважаване правата на човек, на планината и законите на ЕС и България.

БАЙ ДОНЧО Е НА х.АМБАРИЦА

Posted by unknown at 10.12.2009 15:51
За всички почитатели на планината БАЙ ДОНЧО е на АМБАРИЦА

Re: xижа Амбарица

Posted by Галя-Плевен at 13.12.2009 10:33
Зравейте.х-а Амбарица и хижарите чичо Дончо и Леля Олга са неделима част от прекрасни спомени който съм имала там.Много ми е болно от някой исказвания който прочетох за хижарите.Някой изобщо имали представа как се живее и подържа едно такова място.Аз знам защото съм им помагала като ученичка лятно време а тогава и времената бяха други.сега си е чисто геройство да подържаш една хижа без пари .И някой запитвали се какви пари получават тези хора за работата си там .Една минимална работна заплата и трябва сами да си осигоряват прехраната и дървата.това си е чисто геройство да подържаш хижа в тия времена за да имат туристите подслон.За това не се оплаквайте а бъдете доволни и от това което ви се предлага.Що не се опита някой от вас да живее и подържа една такава хижа.Първо мислете и после обиждайте и недоволствайте.

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by unknown at 13.12.2009 13:01)
Не им обръщайте внимание на подобни лумпени.Въпросния ***** който пълни темата сигурно никога не е стъпвал на планина.Подобни коментари трябва да се отминават,все едно че ги няма-най-големата мъка за подобни озлобени индивиди е когато никой не им обръща внимание.

Re: xижа Амбарица

Posted by неколкократен посетител на хижата at 17.12.2009 22:11
Бай Дончо е пекан алкохолен смукател. Но добре, че поне е особняк, тишлер по характер, апе го кучето и го помръзва. Бойлера в банята тече от месеци и понеже аз ходих в рамките на два месеца и видях, че излиза с един и същи номер: "Ееее, кво стана, а бе вие един бойлер не можете да запалите и поддържате". И ако му се опонира, че бойлера тече върху дървата и за това не могат да горят, той с учудване казва: А бе вие какво сте направили с бойлера, вие сте го повредили и сега няма да можете да се къпете. Ще трябва да се поправя бойлера" И си муца ракийката на масата отвън през лятото. " Бай Дончо отвори ако обичаш лавката да си купим кола, бирица, а?" Аааа, ще чакате довечера ще я отворя, сега не мога, алкохолен ден ми е. Е та кой ли ден не му е алкохолен на бай Дончо не знам. Те това е бай Дончо според мен, не е като мазните хижари на хижите Добрила, Дерменка. Но пък хижата е на хубаво място, разбира се. И Дончо е хубав...

Replies to this comment

Re: Re: xижа Амбарица (Posted by Санчо at 26.01.2010 22:19)
Кое им е мазното на хижарите на Дерменка и Добрила , че като идеш те посрещат като бял човек , че може да се изкапеш , да се нахраниш , даже и сам да си сготвиш и че спиш в човешки условия а не в обор ? това ли ти е определнието за мазни , ако е така искам всички хижари в България да са мазни , а за хижите да са поне на 1/3 от гореспонеатите 2 !!!
  Re: Re: Re: xижа Амбарица (Posted by същия at 04.03.2010 17:43)
"мазни" е в кавички

Амбарица от Карлово

Posted by unknown at 26.01.2010 00:04
Здравейте ; )
интересуваме как е пътя от Карлово до хижата в зимни усмовия ?!

Replies to this comment

Re: Амбарица от Карлово (Posted by Цецо at 26.01.2010 08:01)
На 31-ви декември минах по маршрута Карлово - х.Хубавец - х.Амбарица. Пътя изобщо не е труден, но все пак сега е капнал малко повече сняг. Тръгнах 01.00 часа от Карлово в 03 часа бях на Хубавец и оттам тръгнах в 05 часа към Амбарица. В х.Амбарица бях около 09 часа сутринта....Все пак бях и с тежка раница за Н.Г.
Re: Амбарица от Карлово (Posted by titi at 26.01.2010 09:37)
Ако не си го ходил имай предвид, че от Хубавец нагоре няма партина, не че снега е чак толкова много. Информацията е от тази събота и неделя(23.01-24.01).
Re: Амбарица (Posted by unknown at 07.02.2010 11:22)
Хижата амбарица се подържа дорбе от бай Дончо много туристи от цяла Бъргария го хвалят
Хижа Дерменка
Телефони: 0887/364543, 03355/8703