Skip to content
Sections
You are here: Home » Планински хижи » Пирин » xижа Бъндерица

xижа Бъндерица




* GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! http://www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!
Разположена е на левия бряг на р.Бъндерица. Новата хижа е масивна триетажна сграда с капацитет 95 места с външни и вътрешни санитарни възли и умивални. Електрифицирана е , отоплението е централно. Старата хижа е масивна двуетажна сграда с капацитет 73 места с външни санитарни възли и умивални. Електрифицирана и водоснабдена, има туристическа кухня и столова. В района се ползват и бунгала с капацитет 30 легла. Санитарните възли и умивални са външни. Електрифицирани са , отоплението е с електрически печки. Има паркинг.
Съседни туристически обекти:
- Байкушевата мура - 0.10ч.
- пещерата Хана - 0.15ч.
- вр.Вихрен - 3.00ч.
- х.Вихрен - 0.30ч.
- засл.Казана - 2.00ч.
- вр.Кутело - 3.30ч.
- засл.Кончето - 4.00ч.
Изходно място: Гр.Банско - 14км. асфалтово шосе /4.00ч. по маркирана пътека/.
Снимка: Дидо
  
Sleeping places 200
Address
Hut phone 07443/26-83, 089/6688468, 089/6688461
Email
Sea level(m) 1810
GPS North width 41.76946
GPS East length 23.42724
xижа Бъндерица

Re: х.Бъндерица

Posted by Anonymous User at 20.08.2006 14:55
GM
Условията са добри.Прозорците са изпочупени от "лавина".Чистотата е задоволителна!!!!Липсва светлина в двора на хижата.Няма място за паркиране на коли. Но условията са по добри от хижа Вихрен.

Re: х.Бъндерица

Posted by DDD at 25.08.2006 20:49
В тази хижа се чувстваш като неканен гост. Първо не ти уважават резервацията, второ не ти дават нормален достъп до кухнята, трето се опитват да те гонят от столовата под предлог че трябвало да се чисти (става въпросза около 1:00 следполунощ) и четвърто трябва да си платиш за да се изкъпеш. На всичкото отгоре е и доста мизерно.Цената за тия условия е 7 лева

Re: х.Бъндерица

Posted by Svetlo at 20.11.2006 13:14
Да общо взето и аз няма да похваля хижата. Бяхме там по 22 -ри септември. Определено гледат криво на гостите. Изпросихме си да ни направят чай, а то се оказа утайка от кафе. Мен лично това много ме подразни. Условията си бяха хижарски. Вярно че за 7 лв. можеше и нещо по добро, но поне одеала имаше. По скоро отношението не отговаря на определението хижар.

Re: х.Бъндерица

Posted by goahead at 28.01.2007 18:31
хижата е екстра,хижаря е готин от 4 месеца е там,бяхме само трима в цялата хижа и вапреки това ни запали банята и печката в столовата.Невиждам защо се оплакват някои стаите са големи и печките сащо (-: заредени ,какво повече.

Re: х.Бъндерица

Posted by бях там at 22.02.2007 19:42
Ужас! Според мен добрите оценки и мнения тук са написани единствено от хижарите:))
Условията са доста мизерни,посещението ни съвпадна с празници и хижарите бяха непрекъснато пияни, пускаха чалга по цял ден - беше супер гадно. И не бих ги нарекла гостоприемни...

Replies to this comment

Re: Re: х.Бъндерица (Posted by Румяна at 11.06.2007 20:33)
Ужасни условия.Тоалетните са задръстени.Хижарите са негостоприемни и постоянно пияни.Дори спално бельо не ни дадоха.Чудя се кой пише,че му харесва.

Re: х.Бъндерица

Posted by Р.Д at 10.07.2007 17:53
И така, след 12 часа преход, слизаме ние бавно към хижа Бъндерица по красива пътека през гора от иглолистна растителност.

Хижата - добре замислена и построена сграда, която след това е била съсипана.
Ресторанта - няма такъв, или по-точно има голям салон на партера в който група знайни и незнайни змеьове от всички краища на БГ вече отдавна са се настанили и старателно режат зеленчуците, които са замъкнали дотук в багажниците на Ладичките и Москвичите си - това са настоящите "Туристи" на хижа Бъндерица.
Хижарката - Усмихната жена, която скланя да ни приюти след 30 минутни увещания от наша страна че няма къде да спим.
Цената - 10 лв. на човек, като цената включва и ползването на етажната баня в която трябва да има душове студена и топла вода.
Стаята - Същата мизерия като на Хижа Вихрен* (*виж коментарите за хижа Вихрен)
Банята - Опс... изненада, няма душове
Водата - Опс... изненада, няма топла вода
Тоалетната - Опс... изненада, няма никаква вода (Лайната се трупат едно връз друго)
Готвача в "ресторанта" - Усмихнат пиян чичка, който след въпроса ми "имате ли някаква скара" ми отговори "Бе имаме ама, еееееееееее сега и скара ли да ти правим. Аре хапнете по една супа"
Супата - пристига след 45 мин. полустудена за мен 2 лв, а за колегата турист, който си поръча същата супа 15 мин. след мен цената беше скочила на 2.50 лв.

Replies to this comment

Re: Re: х.Бъндерица (Posted by ДТ at 02.08.2007 22:01)
Да, всичко е така към дата 20.07.07. Ако имате възможност да не оставате тук /вкл. и хижа Вихрен/, не се колебайте! Всяка друга хижа предлага по-добри условия и на по-ниски цени с лев-два.

Re: х.Бъндерица

Posted by krass at 08.08.2007 16:22
На 100 метра от хижата надолу по пътя има жестоко заведение. Долу на завоя.
Не мога да разбера защо се набутвате да ядете на хижата.

Re: х.Бъндерица

Posted by unknown at 20.08.2007 18:50
Здравеите ! На 07.08.07 г. на х.Бъндерица за една нощ условията са по добри от х.Вихренл

Replies to this comment

Re: Re: х.Бъндерица (Posted by pepa at 04.09.2007 17:30)
определено е по-добра от х.Вихрен.Хижара е супер.Прави много вкусни пържоли на тиган.

Re: х.Бъндерица

Posted by unknown at 28.12.2007 12:04
08 Декември 2007 решихме да празнуваме на хижа. И един наш "приятел" ни предложи тази хижа като каза, че е ремонтирана и условията са много добри. Ние се навихме, нали все пак на Банско до пистите, ОК. Пристигнахме късно вечерта, качиха ни до хижата с шейни - яко, като влязохме в хижата беше студено. Настаниха ни в "големия апартамент" там има камина и един радиатор на ток,който като включиш и огасват лампите и телевизора в механата. Казаха ни, че ще има топла вода от 20 до 24ч. уви нямаше...банята - в укаяно състояние. Всички стени бяха пропити от влага, миризмата на мухъл също бе неизменна част от очарованието на хижата.
Хижаря се мислеше за адския пич - изпълненията му да не говорим.
Взеха ни по 10лв. за нощувка, попитахме за нова година- информативно... тогава нощувката ставала 15лв.
За празничната вечер ни сервираха зле изглеждаща зелева салата и малка домашна ракия, вечерята беше почти сурова, а сервитьорките изпълняваха длъжност проститутки.

Replies to this comment

Re: Re: х.Бъндерица (Posted by Ехааа at 28.12.2007 14:19)
Пропуснали сте да отбележите колко е била тарифата на сервитьорките и печени ли бяха ;) Да знаем заслужава ли си и ние да ходим ;)

Re: xижа Бъндерица

Posted by Палата at 26.07.2008 23:45
Какви са условията в хижата...? След около шест дълги и обстойни раэговора по мобилния телефон ,който "хижарите" бяха посочили, какво е заето и какво не,и колко е добре да наема "големия апартамент" срещу скромните 45 лв. за трима човека на ден за минимум три дни изрично подчертано "беэ закуска"и т.н.След над 600 км из страната и планините след като си напуснал едно райско местенце в Пирин,защото си коректен и си запазил места за определена дата пристигаш в х.Бъндерица. ОПА кой каза,че тук резервации се спазват? Няма такова нещо. Малко след 14 часа е,от "Бъндеришка поляна" си предупредил,че пристигаш посрещат те с широко отворени очички гледат и мълчат,така че неволно започващ да търсиш нещо като жълт етикет в ляво ли дясно ли беше както и да е."Добър ден имаме резервация за днес може ли да ни настаните. "Не може предният наемател отнесе ключа на някаде и не може да почистим т.е. да ви настаним."Добре ще почакаме. Колко?" "Ами час,час и половина" "ОК" Сядаме в "къта на туриста" да хапнем нещо, много е приятно мухите направо те "хващат" и те вдигат във въздуха.Мухопланеризъм.Разходка из гората и към 17 часа в съзнанието ти се появява надписа "БИИ МЕ ОБИЧАМ ТЕ" от къде ли беше. Сори аз бях до тук.Оти ядовите и г.... си ги имаме и у дома. Ако от всяко дърво става свирка то значи ,че от всеки ресторантьор става хижар.

Replies to this comment

Re: Re: xижа Бъндерица (Posted by Възмутен at 04.08.2008 18:32)
Това е единствената хижа, в която няма да оседна втори път. В 80 % от престоя ни нямаше нито студена, нито топла вода. Можете да си представите в какво състояние бяха тоалетните. В така наречения апартамент има една стая без прозорци и 3 легла в ниша /също без прозорци/. Мирише на мухъл и плесен. Хижарите са негостоприемни и пияни.
Re: Re: xижа Бъндерица (Posted by Възмутен at 04.08.2008 18:33)
Това е единствената хижа, в която няма да оседна втори път. В 80 % от престоя ни нямаше нито студена, нито топла вода. Можете да си представите в какво състояние бяха тоалетните. В така наречения апартамент има една стая без прозорци и 3 легла в ниша /също без прозорци/. Мирише на мухъл и плесен. Хижарите са негостоприемни и пияни.
  Re: Re: Re: xижа Бъндерица (Posted by Denis at 04.08.2008 19:10)
за жалост пич и ь.Вихрен е същото състояние така че ходиш ли на там това е...

Re: xижа Бъндерица

Posted by unknown at 10.08.2008 15:17
Да започнем с нещо положтелно - природата в този край е умопомрачително красива. Заслужава си да се види тази божествена природа. Истински късметлии сме, че този рай се намира в BG.
Хижата?! За щастие нямахме този проблем с резервациите, все пак ни очакваха. Настаниха ни в бунгалата пред хижата, които са с обичайните за бългаските хижи условия: дървени барачки с по три легла и две одеалца + малка верандичка пред тях. Все пак поносими условия (до тук). Всички екстри се заплащат: имам предвид например банята. Струва ти едно левче на къпане. За условията в нея няма да говоря, но все пак има топла вода. Но и това удоволстие е труно предвид това, че в цялата хижа има една баня и се образува опашка, става със записване, заплащане на дължимата сума, след което ти се дава ключ за двата катинара окачени на вратата. Ако не можеш да се добереш до банята или си имал неблагоразумието да си вземеш само пари за уговорената нощувка, ти остава алтернативата да се подмиеш на единствената мивка пред хожата с ледена планинска вода, която се ползва от всички гости на хижата за миене на зъби, миене на съдове, крака, ръце и др. Тоалетната, която се намира извън хижата е с табелка "За лица, които не са настанени в хижата - 50 ст. Паркинг за лица, които не са гости на хижата 5 лв. за вечер. Ако случайно те "хванат" да консумираш храна, която не си закупил от лавката на хижата, има глоба в размер на сто и няколко лева. Така че остава да си закупите от хижата например кюфтета от хижата на цена за две такива "четири лева", при което ако направите неразбиращата физиономия на момичето от нашата група, цената веднага се коригира на "опс, три лева". За ценоразпис не може и да става дума.
Въобще "хижарите" се опитват да правят пари от всичко, но по възможност без никакви вложения. Определено не си падат да се грижат за постройката, по скоро си падат по бездействие във въпросната механичка и пиене на бирички.
Искам да кажа и две думички за планинските преходи. Ходихме до кончето и връх Вихрен. Заслужава си да се обиколи този маршрут. Доста са си екстремни повечето пътечки по тия места. Още по ектремни ги прави това, че някой "гений" е решил да нареже обезопасяващите въжета на доста места по трасето. Казаха ни, че било с идеята да се изгради ново трасе. "Гениално"!!! А какво правим през времето, докато това се случи?! И без това вече има плочи на хора, които са изгубили живота си на това място. А и какво пречи на институцията (администрацията) или службата, която се грижи за тези неща да постави табелки с трудността на маршрутите и предупреждения за хората, на които не им понасят височините или децата, че все пак се касае за труднички маршрути. Добре е например, че някакви съобразителни хорица са се сетили да поставят табела на в. Вихрен, защото иначе е възможно някой да мине от там, без въобще да разбере къде се намира.
Наистина това е едно много красиво място, което се посещава от безброй чужденци. Какво ли си мислят хорицата за отношението ни към тази планина и туризма ни въобще...

Replies to this comment

Re: Re: xижа Бъндерица (Posted by unknown at 10.08.2008 17:11)
И малко от по-горе споменатото момиче с физиономията относно цената на кюфтетата. Длъжна съм и да упомена, че се натъквате и на роднини в тази хижа. Вчики те наричат "братчед" и ако имаш късмет ще се окаже, че не е съвсем така. Друга екстра, която можете да ползвате е половин баня, дори при липса на всякакви мераклии за нея през деня, тъй като обикновено си ходиш да си правиш преходи, а не да стоиш в хижата, се случва следния парадокс: влизаш, сапунисваш се и изведнъж...няма налягане. При въпрос отправен към роднините получаваш бонус и една майна. Може пък да са кореняци пловдивчани. Иначе природата си е яка.

Re: xижа Бъндерица

Posted by unknown at 13.08.2008 15:05
И ние бяхме отседнали в т.нар. Апартамент. Нощувката беше 15 лв! на човек, а условията бяха мизерни. Единия ден нямаше изобщо никаква вода, съответно цялата хижа миришеше на ... Стаите са мръсни, не е изметено дори. Имаше и смешни моменти - напр. да им ползваш кухнята - 300 лв. Ако имате възможност да избегнете престоя в тази хижа - направете го и няма да съжалявате. Само заради отношението дори на хората, които стопанисват хижата си заслужава. С две думи - и хижата и стопаните й са неприветливи.

Replies to this comment

Re: Re: xижа Бъндерица (Posted by unknown at 21.08.2008 12:55)
Не знам какво не ви харесва? Не сте отишли на курорт - в Банско има хотели с всякакви екстри... На мен ми хареса - и стопаните на хижата бяха приветливи и весели, и хижата си беше абсолютно нормалана хижа. Не знам дали имате на идея какво значи мизерна обстановка, неприветлива хижа и отвратителен хижар- типична такава е х. Мальовица!

Re: xижа Бъндерица

Posted by Монамито at 11.10.2008 16:34
Вие какво сте тръгнали да се оплаквате? Нима не знаете,че на всякъде почти, из българските планини, е така-неприветливо и само истинският ни ентусиазъм,и любовта ни към България, ни води отново и отново там горе по баирите и мръсотията и вторично подивелите пак на много места хижари....Аз бях на хижа Бъндерица преди години и то спахме в старата хижа-от 1925г.Хижарчето -едно младо момче беше тогава, случаино го открихме...къде?Ами на хижа Вихрен,какво да прави доло на Бъндерица.Спахме и НЕ платихме и като си тръгвахме сутринта, бяхме предупредени още от предния ден при договарянето на "условията за спане", да оставим всичкият слънчоглед, дето носехме-ХА!- на мишката,която беше домакин на старата столова и най-безцеремонно ни гледаше как ядяхме и не се плашеше от нас и дори си чакаше и заслуженото си слънчогледово семе за търпението й към нас....Еееееееех!Да,да ,сериозно е това.

Re: xижа Бъндерица

Posted by ники тасос at 11.12.2008 20:15
като доида ще видя, на никой не вярвам! поздрави от гарция!

Replies to this comment

Re: Re: xижа Бъндерица (Posted by unknown at 29.01.2009 11:07)
Не, не! Не казваме да не идваш! Природата е стархотна, заслужава си. За условията - със сигурност ще споделиш - вярвай ми! Благодарим за поздравите, надяваме се скоро да разгледаме и вашите /демек гръцките/ красоти ... ;)

Re: xижа Бъндерица

Posted by SWAG at 18.05.2009 16:30
през 2004година бях на хижата и повече няма да ида през живита си. ужасно беше. без баня с външен кенеф, бях там през януари и те разчиатаха за отопление в стаите на някакво си въздушно парно което духаше студено. а да не забравим че и в стаите нямаше контакт... мислех че вече е друго но като гледам коментарите.... препоръчвам хижа мечит
Хижа Дерменка
Saltman Bulgaria
Saltman