xижа Седемте езера
* GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! http://www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!
Съседни турстически обекти:
- вр.Хайдута/2465м./ - 0.40ч.
- Вазов връх/2669м./ - 2.30ч.
- х.Пионерска - 2.00ч.
- х.Скакавица - 1.45ч.
- х.Рилски езера - 0.45ч.
- х.Ловна - 1.30ч.
- х.Вада - 2.30ч.
- х.Иван Вазов - 3.00ч.
- Рилски манастир - 5.00ч.
- х.Мальовица - 6.00ч.
Всички пътеки са маркирани.
Изходни места:
1.Рилски манастир - 5.30ч.
2.Село Говедарци - 5.00ч.
Снимки: 1)->nikaloco 2,3)->Даката 4)->julian, 5)->Zahi
| Sleeping places | 92 |
| Address | |
| Hut phone | 0896/715974, 0888/503235, 0896/715199 |
| Sea level(m) | 2196 |
| GPS North width | 42.20761 |
| GPS East length | 23.32393 |
Re: х.Седемте езера
Posted by
Anonymous User
at
20.08.2006 13:10
Мисля, че х. Рилски езера би била по-добрия избор.
Replies to this comment
През август е рисковано да спите в хижата, защото едва ли ще има място и ще ви се налажи да се връщате. Там има прекалено много хора,въпреки че хижарите полагат усилия в хижата отдавна не е правен ремонт. Просто е голяма лудница, но природата наоколо е невероятна.
Re: х.Седемте езера
Posted by
красимира
at
24.09.2006 21:55
хижата е много по-приятна от новата.условията не са мн. добри,но е красиво и хижарите са приятни.това е по-добрия избор
Replies to this comment
Предстои ми да бъда на х.Рилски езера от това което чета се разочаровам.Не знам как ще изкарам четири дни като имам в предвид коментарите за хижата и обслужването на персонала.
Не се безпокойте, от този летен сезон много неща на новата хижа са различни. Няма го вече сърдития "директор" срещу който всички възроптахте. Няма ги купищата забрани. Стараят се и да е доста по-чисто. Цените на храната и в барчето са по-ниски от досегашните. Персонала се посмени и се очертава и обслужването да е по-добро, дай боже.
Re: х.Седемте езера
Posted by
Александра
at
06.11.2006 17:03
Хижата е прекрасна,атмосферата е приятна,условията не са много добри, но не е ли по-забавно ако спиш с още 10 човека,отколкото сам и при това на нарове! Беше върхът! Благодаря много за гостоприемството! :)
Re: х.Седемте езера
Posted by
(: iNs0mNia :)
at
22.11.2006 13:47
хижата е...в Трагично състояние...в стая са по 10 човека....студено е има само една тоалетна...... по стайте няма нито един Контакт...иначе хижарите не са Лоши :) но Условията не са добри..
Replies to this comment
ти си в планината за какви удобства ми говориш е такива меки кифли като тебе си хварлят отпадаците кдето сварат
Re: х.Седемте езера
Posted by
Меki_Kru6i
at
12.12.2006 10:28
Моля някой да даде актуален телефон на хижата...
Replies to this comment
еее нямам го батька
ако някой даде актуален ше черпим
ако някой даде актуален ше черпим
3 бири...първи път :))
0896715974
0888503235
0888503235
Re: х.Седемте езера
Posted by
Жоро
at
22.01.2007 22:55
Бях се засили да нощувам на 20.01.2007г. в хижата с жена ми и детето (7г.) Имах предварително няколко разговора с хижаря - Павел. Той беше в Самоков и поради грип не можа да дойде. В хижата има една жена - Ваня. А и един много хубав котарак! Контакт не ви трябва в никоя стая, защото ток няма! Вода също. Тоалетна - в отделна постройка (и най-добре така). Няма кой до изхврърли кошчето с отпадни хартийки. Отоплението е с печки, но няма достатъчно дърва! Жената даде по 4-5 цепеници и каза "това е". Просто за зимата - няма смисъл. Е на някои може да им е било готино, ама аз "толкова не мога да изпия".
Re: х.Седемте езера
Posted by
goahead
at
11.02.2007 19:12
Хижата си е хижа мястото е прекрасно,зареждащо,не може да става въпрос за сравннение между старата и новата хижа.Естествено ако ти се ходи зимата трябва да си силен и да си над тея работи с тока и водата.Лятото е приказка тоалетната е вън чешмата сащо,но не отиваме на планина за да се.ем и да се къпем все пак не е ли така?
Replies to this comment
Напълно съм съгласен! Аз отивам там заради планината. Ток и вода си имаме и в града. Но с липсата на отопление (дърва) ? Просто преценик, че ще е ненужно екстремно преживяване и предпочетохме да се върнем до "новата" хижа.
А хора разни. Някои ги кефи да "чувалуват" (лятото) и даже хижа не им требе. Други пък се "наядат с гъби" и въобще не им пука къде са. Но всичко това през лятото, зимата шега с планината не бива.
А хора разни. Някои ги кефи да "чувалуват" (лятото) и даже хижа не им требе. Други пък се "наядат с гъби" и въобще не им пука къде са. Но всичко това през лятото, зимата шега с планината не бива.
и двамата сте прави, а чичо Павел е готин.
И аз съм на мнение, че Павел е готин. Преди около 5 години бях там и много добре си спомням отношението му. А хижата си е хижа, спирка, място за преспиване, под покрив.
Жалкото е, че пред нея и около езерото беше някак неподдържано. Човешките следи бяха в повече.
Нямам представа кой трябва да следи и да се грижи за това?
Дано днес не е така.
Аз лично се опитвам и свалям винаги чужд боклук от планината.
Моля, правете го и вие.
Жалкото е, че пред нея и около езерото беше някак неподдържано. Човешките следи бяха в повече.
Нямам представа кой трябва да следи и да се грижи за това?
Дано днес не е така.
Аз лично се опитвам и свалям винаги чужд боклук от планината.
Моля, правете го и вие.
х.Седемте езера
Posted by
nevena
at
17.06.2007 15:06
Здравейте,аз съм ученичка от Велико Търново и ще ходим на рила на екскурзионно на Рила. На листчето с информация за пътуването пише че ще спим в хижа"Седемте Рилски езера".Обаче тъй като гледам обаче че няма такава хижа а има рилски , и седемте и затова се чудя? Някои ще ми каже ли дали е збъркано или наистина има такава хижа.Благодаря! Невена
Replies to this comment
Здравей, ами със сигурност ще спиш в една от двете хижи - или старата 7те езера, или новата Рилски езера. Вероятно когато е правена програмата за екскурзионното туроператорът все още не е бил уточнил резервациите с двете хижи и е написал така, за да се презастрахова. По кое време ти е екскурзионното? Ако не е в най-натовареното най-вероятно ще спите в новата, където битовите условия са доста по-добри, пък и има барче, което се заформя весела дискотека като има такива групи (ученици като теб). Принципно мога да проверя резервациите как са за новата хижа и да те ориентирам!
даите тел за стара хижа.
0896/71 59 74; 0896/715973; 0888/503 235
Хижата е тази Седемте Рилски Езера,а другата е по малка много много съвсем малко на не много далечно разстояние от нея!Хубава е хижата и малката също но лятото е пълно с хора затова трябва предварително да си запазите легла!
И още нещо винаги внимавайте как и къде ходите из Рила планина защото лятото
падат много гъсти мъгли и ще се загубите ако не се придържате към маркировката
и ако не внимавате за пътя!Но сега тая нещастна управа ще прави лифтове за Рилските езера,от Сапарева баня така че едни нещастници ще унищожат Красотата
на тая Велика Планина,нека всеки да ги знае че тука са най безакълните хора!
В това лице е кметът на Сапарева баня и неговата нещастна крадлива управа,но той е номер едно най големият крадец!
И още нещо винаги внимавайте как и къде ходите из Рила планина защото лятото
падат много гъсти мъгли и ще се загубите ако не се придържате към маркировката
и ако не внимавате за пътя!Но сега тая нещастна управа ще прави лифтове за Рилските езера,от Сапарева баня така че едни нещастници ще унищожат Красотата
на тая Велика Планина,нека всеки да ги знае че тука са най безакълните хора!
В това лице е кметът на Сапарева баня и неговата нещастна крадлива управа,но той е номер едно най големият крадец!
Re: х.Седемте езера
Posted by
Eses
at
09.07.2007 20:19
Хижата е страхотна,на много добро място хижарите са народни хора въобще 6 от мен.Страхотно си прекарахме,за гладката пред хижата няма да говоря а ще кача снимки тези дни.Ходят доста хора и няма начин тя е най удобна за езерата а и е супер.Това че няма баня се преживява ,поизплакваш се и малко мокри кърпи и си като нов,абе супер е.Препоръчвам
За любителите на ракийката насете си,там не продават твърд алкохол,само бира а и то няма как всичките провизии се доставят с коне.
За любителите на ракийката насете си,там не продават твърд алкохол,само бира а и то няма как всичките провизии се доставят с коне.
Re: х.Седемте езера
Posted by
unknown
at
21.08.2007 18:03
Хижата е супер,разположенае на страхотно място условиата са доври , сепак е хижа ане хотел. А хижарите са народни хора . На нас ни хареса.
Re: х.Седемте езера
Posted by
папи
at
03.09.2007 10:05
много хора идват и гледат,
малко хора идват и виждат
малко хора идват и виждат
Replies to this comment
мьдро мьдро и много полезна информация .Ще я имам в предвид :}.
Re: х.Седемте езера
Posted by
nicals
at
09.09.2007 18:51
Безумно скъпо за условията които предлагат. Двойна стая със санитарен възел и много мухъл в стаята е 40 лева. За санитарния възел мога само да кажа- по-мръсна баня и тоалетна не бях виждал скоро, а повярвайте ми, доста съм видял. Снимки са налични за интересуващите се как да платят за пълен боклук. А иначе природата е супер!
Replies to this comment
Уникална хижа ,магическа природа,гостоприемни хора.
Вие не сте спали на хижа Седемте езера,а на хижа Рилски езера.Хижа седемте езера предлага двойни стаи за цена на легло 10 лв,а санитарният възел е външен.Аз и моят сапруг бяхме тази година на тази чудесна хижа и останахме очаровани.
Re: xижа Седемте езера
Posted by
Елица
at
21.03.2008 21:02
еи ебати смотаната хийа мнного миризлижа и смотана просто нямам думи!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: xижа Седемте езера
Posted by
кики
at
10.05.2008 14:57
Хижата е на уникално място има си своя специфична атмосфера. Ходил съм само през зимата, тогажа си трябва спален чувал. Хубаво е че все още не е така комерсиализирана като рилски езера, има си го елемента на хижата. Пафката и Ваня са истински хижари и си разбират от работата! На тази хижа винаги съм си искарвал много добре!
Re: xижа Седемте езера
Posted by
Турист
at
18.05.2008 17:29
Някой да има тел. на жижата,защото на тези номера никой не отговаря? Прадварително благодаря!!!!!:)
Re: xижа Седемте езера
Posted by
Краси
at
26.06.2008 18:41
Уважаеми планинари,
Седемте рилски езера е уникална местност в Рила.Вчера за пореден път бяхме там с жената и се заредихме с очарованието на тази вечна красота.Хижата естествено не е нова и не може да се очаква да има хотелска обстановка. Но условията са нормални за преспиване и храната не е скъпа за хората които не си носят .Естествено е да има и доволни и недоволни зависи кой с какви очаквания и нагласа тръгва натам.Мога да кажа че хижаря / Павката Танинчев / е много коректен , като се върнахме от обиколката на езерата печката в столовата вече бумтеше за радост на всички които дойдоха след нас , защото след обяд заваля пороен дъжд и имаше много мокър народ.
Мисля че истинския планинар оценява точно това, да има място да се стопли, изсуши,нахрани и да легне да си почине.
В момента през седмицата явно е спокойно и места има защото бяхме около 30 човека в хижата.
Мога само да препоръчам на всички които не са посетили уникалната природа около х. Седемте Рилски езера, да го направят.
Седемте рилски езера е уникална местност в Рила.Вчера за пореден път бяхме там с жената и се заредихме с очарованието на тази вечна красота.Хижата естествено не е нова и не може да се очаква да има хотелска обстановка. Но условията са нормални за преспиване и храната не е скъпа за хората които не си носят .Естествено е да има и доволни и недоволни зависи кой с какви очаквания и нагласа тръгва натам.Мога да кажа че хижаря / Павката Танинчев / е много коректен , като се върнахме от обиколката на езерата печката в столовата вече бумтеше за радост на всички които дойдоха след нас , защото след обяд заваля пороен дъжд и имаше много мокър народ.
Мисля че истинския планинар оценява точно това, да има място да се стопли, изсуши,нахрани и да легне да си почине.
В момента през седмицата явно е спокойно и места има защото бяхме около 30 човека в хижата.
Мога само да препоръчам на всички които не са посетили уникалната природа около х. Седемте Рилски езера, да го направят.
Re: xижа Седемте езера
Posted by
Ohubohu
at
06.07.2008 14:18
Вчера (05.07.2008) бях на хижата! Нямам думи да опиша удоволстието което изпива човек там. Приказна природа и великолепни хора!
Да, хижата е такава, каквато беше в детството ми и бих добавил "слава Богу"! Това май пъди хората с големите "претенции", което е добре.
Не мога да разбера какво толкова искат някои "туристи" от една хижа. Телевизор, басейн, сауна ... Това го има по цялото Черноморие и почивните комплекси, но там я няма красотата и простотата на природата! Предпочитам бобената чорба на стопанката на хижата пред супер ястията в 5* хотели!
Нека запазим Рила и въобще България красиви!
Да, хижата е такава, каквато беше в детството ми и бих добавил "слава Богу"! Това май пъди хората с големите "претенции", което е добре.
Не мога да разбера какво толкова искат някои "туристи" от една хижа. Телевизор, басейн, сауна ... Това го има по цялото Черноморие и почивните комплекси, но там я няма красотата и простотата на природата! Предпочитам бобената чорба на стопанката на хижата пред супер ястията в 5* хотели!
Нека запазим Рила и въобще България красиви!
Replies to this comment
Може ли някой да ми каже как се стига до хижа Седемте езера. От София до къде с кола и после колко път е пеша до хижата. Благодаря Ви.
Re: xижа Седемте езера
Posted by
Стани
at
18.07.2008 08:59
Здравеите ! С кола през Дупница , Сапарева бания до лет.Паничиште . От там до х.Седемте езера ниакаде към 4 ч.
Replies to this comment
С кола спокойно се стига до Пионерска или Зелени Преслап (пътя от Паничище до Пионерска е разширен и преасфалтиран заради строежа на тъпия лифт), от там са не повече от 2 часа до Седемте езера.
Re: xижа Седемте езера 18.07.08 г.
Posted by
Станимир
at
18.07.2008 09:15
Привет планинари ! Някои знаели колко струва нощувката в хижата ? Благодаря
Replies to this comment
за сезон 2007 цените бяха:
- двойна стая със собствен сан.възел 20 лв.на легло
- стая с 3 и повече легла със общ сан.възел 12 лв
- двойна стая със собствен сан.възел 20 лв.на легло
- стая с 3 и повече легла със общ сан.възел 12 лв
Нарове - 8лв. Нямаше други места, бяхме там сега на 9ти-10ти август. Обадете се от по-рано да резервирате най-добре. Цените за стаи със санитарни възли са за другата хижа, на Седемте езера няма такива екстри ;)
Може ли някои да ми даде номер на хижта, защото на никой от дадените не отговарят? Спешно е! Много благодаря предварително.
8 кинта са наровете.Половината спяхме на тях-не съжалявам за нито една минутка прекарана в хижата.Всичките сме много доволни-17 човека бяхме
Актуални телефони на х. Седемте езера:0896 715974;0888 503235; 0896 715199
Re: xижа Седемте езера
Posted by
unknown
at
21.08.2009 18:11
Незнам каква е ибстановката но няма и да разбера.Бяхме направили резервация още в началото на 07,09г.за 21-22,08,09г.,но днес се оказа че вчера/20,08,09г/ХЕИ е затворила хижата поради факта че в нея няма вода-санитарен възел.Разочарованието ни е голяма,но все пак поход ще има пък бил той е за 1 ден.:)
Replies to this comment
много е мизерно наистина ,а хижарите са меко казано груби.цените са като в Слънчев Бряг,а условия няма никакви.
Абе мизерна .. съвсем нормална си е, вие хотели ли искате ?!
Трябва да се предотврати превземането на хижите от пумиярски печелбари като рила спорт. Трябва да се създаде обратна сила достатъчно агресивна, че да саботира всякви подобни безобразия. Явно е, че по мирен начин не става и всичко заминава по дяволите. Затова призовавам всички планинари - да обявим война на боклуците, които потъпкват природата за собственото си жалко материално облагодетелстване !
Трябва да се предотврати превземането на хижите от пумиярски печелбари като рила спорт. Трябва да се създаде обратна сила достатъчно агресивна, че да саботира всякви подобни безобразия. Явно е, че по мирен начин не става и всичко заминава по дяволите. Затова призовавам всички планинари - да обявим война на боклуците, които потъпкват природата за собственото си жалко материално облагодетелстване !
Хубаво е че ХЕИ е взело под внимание факта,че хижата е в това състояние.Крайно време е и БТС да прекратява договорите на такива наематели, които за повече от десет години печалбарство не са направили никакви подобрения.От кого са облагодетелствани ???????
Хубаво е, че ХЕИ си върши работата, но още по-хубаво щеше да е, ако я вършеше безпристрастно и мереше с един аршин всички. Ако си вършеха работата както трябва, това нямаше да е единствената затворена хижа и след проверките им сигурно поне 50% от българските хижи щяха да са затворени. Поправете ме, ако греша в сметките.
Всичко е толкова явно, че няма накъде повече...Ако х. Рилски езера си мислят, че ще спя там, лъжат се сериозно...
Всичко е толкова явно, че няма накъде повече...Ако х. Рилски езера си мислят, че ще спя там, лъжат се сериозно...
Здравейте на всички които обичат планината.Относно затварянето от ХЕИ на хижата,бих искал само да кажа,че не се мери с еднакьв аршин.А и хижата се затвори ,за да нямат избор туристите,и да нощуват в другата хижа на безумно високите цени
Това са пълни глупости... първо макар и затворена от ХЕИ, хижата продължава да си работи под угрозата от нови актове, оня хижар е пълен непукист. Второ мизерията на тази хижа винаги е била потресаваща и наистина не е нормално водата за пиене да се взима от езерото в което с извинение с*рат всичките дъновисти и коне в района... До колкото знам проби на водата са правени на всичките хижи в района и само там е имало в пъти над нормите бактерии и микроорганизми... Така че аршинът явно си е еднакъв. Лично аз на другата хижа от хигиената забележки нямам, виж цените че са високи е вярно, но в крайна сметка въпрос на изобр - или спиш там или ходиш до Скакавица на по-евтино... И до колкото мога да мисля логично, колкото повече хора в района, толкова по-добре за собствениците на новата хижа, защото са собственици и на лифта и тия дето идват на старата хижа минават през него, освен това кат няма там нормална храна, също ядат на новата хижа... и съответно нямат никва сметка да я затварят.
Извинявайте, ама кои цени са безумно високи? В обща стая с легла с матраци, чисти чаршафи и хигиена на ниво цената е 15 лв, за членове на БТС - 13,50, а при повече от 2 нощувки - 12 лв. И такива общи стаи има достатъчно никой не принуждава да избирате по-скъпите. На старата хижа Седемте езера колко е нощувката?? Или може би сравнявате цените там в обща мизерна стая на нар с непрани чаршафи със цените в реновирана двойка със собствен санитарен възел и телевизор на новата хижа?
Re: xижа Седемте езера
Posted by
луд турист
at
18.01.2010 14:15
може да съм луд , ама не мога да се съглася с някои от коментарите ви-
едни приветстват затварянето на хижата , защото ползвала вода от езерото ?!?
ами новата хижа от къде ползва вода , вкл. и за ,, комфортните си " санитарни възли?
да неби да я карат с мулета от сапарева баня ?
за тези пък , които искат да им е комфортно в планината да си ползват хотели - хижите в цял свят са с по-ниски като качество услуги и съответно - цени.
ако зависи от мен обаче , бих затварял хижи не според това от къде ползват вода , а как и къде я освобождават след това.
на новата хижа да неби да имат пречиствателна?
едни приветстват затварянето на хижата , защото ползвала вода от езерото ?!?
ами новата хижа от къде ползва вода , вкл. и за ,, комфортните си " санитарни възли?
да неби да я карат с мулета от сапарева баня ?
за тези пък , които искат да им е комфортно в планината да си ползват хотели - хижите в цял свят са с по-ниски като качество услуги и съответно - цени.
ако зависи от мен обаче , бих затварял хижи не според това от къде ползват вода , а как и къде я освобождават след това.
на новата хижа да неби да имат пречиствателна?
Replies to this comment
Никак не обичам хора, които пишат глупости без въобще да знаят фактите.
Първо. На новата хижа водоизточника е от подземни каптажи, водопровод, водохранилище със заградена санитарноохраняема зона, а от тях водата влиза в хижата през Ултравиолетова бактериоцидна инсталация за пречистване. За разлика от мръсния маркуч и помпа тип бибо, която на старата хижа тегли мътната вода от езерото. И тук това не е най-важното. РИОКОЗ взима проби от водата на двете хижи и прави лабораторни изследвания за пригодността им - резултатите определят кой обект има годна питейна вода, и кой такава пълна с ешерия коли и други микроби.
Второ. Старата хижа няма канализация. Всичко се излива директно навън... обратно в езерото, на чийто бряг е. С други думи там пиете водата, с която преди това сте си измили ръцете и краката. На новата хижа има изградена канализационна система с колектори и 100-кубикова трикамерна септична яма с утаители, която почти ежегодно се почиства, а нечистотиите се извозват извън територията на Национален парк Рила на определени от община Сапарева баня депа за депонирание на такива отпадъци.
Първо. На новата хижа водоизточника е от подземни каптажи, водопровод, водохранилище със заградена санитарноохраняема зона, а от тях водата влиза в хижата през Ултравиолетова бактериоцидна инсталация за пречистване. За разлика от мръсния маркуч и помпа тип бибо, която на старата хижа тегли мътната вода от езерото. И тук това не е най-важното. РИОКОЗ взима проби от водата на двете хижи и прави лабораторни изследвания за пригодността им - резултатите определят кой обект има годна питейна вода, и кой такава пълна с ешерия коли и други микроби.
Второ. Старата хижа няма канализация. Всичко се излива директно навън... обратно в езерото, на чийто бряг е. С други думи там пиете водата, с която преди това сте си измили ръцете и краката. На новата хижа има изградена канализационна система с колектори и 100-кубикова трикамерна септична яма с утаители, която почти ежегодно се почиства, а нечистотиите се извозват извън територията на Национален парк Рила на определени от община Сапарева баня депа за депонирание на такива отпадъци.
Re: xижа Седемте езера
Posted by
леле мале
at
27.01.2010 11:40
На старата хижа водата от езерото не е за пиене,има и ТАБЕЛА!На 5 мин от хижата има извор,много яко направен,където може да си напълниш вода!А не ми говорете за цени,въпроса е че ония от новата построиха лифта без никакво разрешение,съсипаха яко природа и сега ме канят на комфорт ,заеби - мерси!Някои хора си носят чували ,не искат чаршафи и бар с дискотека...нали затова ходим в планината бре,юнаци!
Replies to this comment
ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА МЕЖДУ СТАРАТА И НОВАТА ХИЖА. СТАРАТА Е ЗАТВОРЕНА ОТ ХЕИ , НО ПРАВЯТ УСЛУГИ ЗА НОЩУВКИ.
НОВАТА Е НЕВОРОЯНА ! НЯМА ТАКАВА ХИЖА В БЪЛГАРИЯ ! НАПРАВО ОТВСЯКЪДЕ Е РАЗКОШ
НОВАТА Е НЕВОРОЯНА ! НЯМА ТАКАВА ХИЖА В БЪЛГАРИЯ ! НАПРАВО ОТВСЯКЪДЕ Е РАЗКОШ
Е, чак отвсякъде разкош не е, не е Шератон. Не подвеждайте хората, за да не си правят излишни илюзии и да останат разочаровани. и без това сме се нагледали на неподготвени туристи и туристки, тръгнали натам с куфари вместо раници и с токчета вместо с туристически обувки. Но определено условията на тази хижа са най-добрите от всички хижи в района, да не кажем значително повече, отколкото би очаквал човек на хижа... Чисто е, храната е хубава, персонала е вежлив и любезен, а и има стаи с доста добри условия - собствени бани и тоалетни, а някои дори и телевизор. А и откакто намалиха неотдавна цените на нощувките стана и по-достъпно за обикновения българин в условия на криза :)
Това последното го написах за новата хижа Рилски езера, не за Седемте езера. Старата хижа си е същата мизерия както си я помним от години - вода няма, леглата са нарове в казармени условия, тоалетните са навън на педесетина метра - с класическите дупки в пода и там също няма вода!?!? Там е за много хард-туристи... аз лично бих предпочел на палатка отколкото на тази хижа, но понеже в района е защитена територия и палаткуването е забранено - твърдо предпочитам новата хижа Рилски езера.
Re: xижа Седемте езера
Posted by
Жоро
at
17.08.2010 09:28
Началото на август 2010г. Затворена по хигиенни причини и на практика не бива да работи. Въпреки това - нощувка по 13 лева ,а хижарката краде лъжиците на туристите. Тези хора , които обслужват хижата са алчни , мързеливи , нечистоплътни и луди. Срам за България е , че това се допуска на място , където се събират хора от целия свят поради неговата уникалност.
Replies to this comment
Тези "луди" хора правят всичко за да продължи да работи хижата, за тези туристи оценяващи подслона над главата си и топлата храна. Не знам какво печелят, но ако "капацитет" като тебе беше прекарал дори няколко минути в контакт с тях нямаше да говори толкова гупости на куп. Хората са топли, гостоприемни винаги биха ти помогнали, нещо в унисон с околната среда. Ако хижата спред да работи, това ще е огромна загуба за туризма въобще.
Поздрави, Дорина
Replies to this comment
Подведена от прекрасните коментари за хижата и най-вече за обслужването и хижарите избрах за нашата групичка от 14-15 човека да нощуваме на старата хижа.
Обадих се месец предварително и запазих една голяма стая на нарове, само за нас си. Тогава хижаря ни увери, че всички големи стаи са свободни и няма да има проблем да сме си само нашата група заедно. Няколко дена преди да тръгнем пак звъннахме за да сме сигурни, че всичко е наред и отново ни отговориха, че няма никакъв проблем.
И тръгнахме. В събота, на 21.07.2007 г, бяхме в 13.30 на хижата, очаквайки да ни настанят, след което да починем и да обиколим езерата. Стояхме и чакахме на слънцето до 17.30, когато се оказа, че нямаме места! Настаниха ни пръснати на малки групички на таванското помещение из между други 20-30 човека в "стаята". На въпросите ни, как се е получили това, ни отговориха, че като не ни изнася да се махаме, че те имали достатъчно желаещи за нашите места и че не са биле хотел, че да сме имали претенции... Примирихме се, като си казахме, че нямаме избор - имаше и малки деца с нас...
Вечерта, след като направихме стабилен оборот и на кухнята и лавката се оттеглихме в страни от хижата, при други наши приятели, за които нямаше места, на палатки извадихме китарите и съвсем нормално започнахме да свирим и пеем. Присъединиха се и други хора от съседните палатки и стана весело, докато, около половин час след това се появи хижаря (така се представи) и започна да ни нарича „животни”, „простаци”, „олигофрени” и т.н. куп нецензурни думи, които явно не мога да изброя тук и се закани, че ако китаристчето ни не престане веднага да свири, щял да му строши главата! Гати! Нормалните хора идват и казват като нормални хора, че има проблем и се намира начин да се реши!
Естествено мъжете в групата скочиха да се разправят при тези нападки и ония се върна с целия персонал на хижата. Оказа се че бил сина на хижаря, а дъщерята на хижаря си била опънала палатката заедно с гаджето си до нас и не можели да спят от "крещенето" ни... това стана в 22.30...
Питам аз: ако искаш да спиш в 22.30, защо, да му се невиди, си опъваш палатката сред 10 други палатки и 2 големи компании!?!?
И така... развалиха ни купона, развалиха ни настроението, развалиха цялото прекрасно изживяване на това невероятно място. Старите хижари са пекани, ама по добре да си държат децата далеч от планината - не са за там!!!