Вие сте тук: Начало Хижи Рила хижа Ястребец

хижа Ястребец

* * GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!

Намира се в Източна Рила в м. Арамийски кладенец, непосредствено под вр.Ястребец (2369 м), в съседство с горната станция на кабинковия лифт Боровец - вр.Ястребец. Представлява масивна двуетажна сграда с капацитет 20-25 места, стаи със собствени санитарни възли и локално парно отопление. Хижата е водоснабдена и електрифицирана, основно обновена, разполага с ресторант.
Съседни турстически обекти:
- х.Мусала / през вр.Мусала / - 0.45 - 1.00ч.
- х.Заврачица - 5.30 - 6.00ч.
- х.Грънчар - 5.30 - 6.00ч.
- х.Чакър войвода - 4.30 - 5.00ч.
Пътеките са маркирани:
Изходно място:
1. Боровец - 4.00 - 4.30ч. - пеша или с лифта до вр. Ястребец - 23минути.

Снимка: Zahi

Коментари (24)

starsintheyes 03 Aug 2009 11:23 AM
Здравейте,
Моето скромно мнение относно хижа Ястребец: абсолютно печалбарство и измекярщина. Постарали са се, по думите на "хижаря" (който става към 11:00?!?!?), да направят "най-хубавата" хижа. Според мен, постарали са се (и са успели) да опетнят името на поредната хижа, превръщайки я в черна дупка за парите на туриста. Няколко примера: кафе/чай - 2.5лв, омлет - 7лв; таратор - 4(!!?!?)лв... спане в спален чувал в стая - 10лв (които станаха 15, тъй като "хижарят" реши, че няма нужда да ни върне 5 (ммислейки си, че явно трудно помним от вечерта до сутринта). Направили са и голяма тераса. Защо ли - за да има повече места за потенциални туристи. А под терасата е ПЪЛНО с БОКЛУК - пластмаса, хартии, части от чадъри - всичко това от прекрасното заведение от горе! Нямам думи! Моят съвет е: подминавайте ги отдалеч!

Синеоката 27 Aug 2009 06:23 PM
На 19.08.2009 бяхме в хижата.В стая за 4 души.Цената е 20лв. на човек.Храна си носихме и никой не ни направи забележка за това.В края на изпълнения с емоции и умора ден се завърнахме в х.”Ястребец”.За наша изненада там ни посрещнаха топло и с усмивка.Хижарят беше много любезен показа ни стаята и каза, че можем да се настаним. Голямо беше учудването ни когато вместо малка мизерна стаичка с 4 легла и „лъскави „ одеала и засечени чаршафи ни чакаха 4 добре постелени легла с олекотени завивки, самостоятелен санитарен възел с топла вода и душ, допълнителни удобства бяха телевизорът, масичка и малко скринче с огледало. Чудесно беше, че след толкова уморителен път можеш да влезеш да вземеш един топъл душ и да се отпуснеш в меко и чисто легло. След това си направихме вечеря.Носихме си неща за скара.Хижаря ни предложи да използваме голяма електрическа скара и ни покани да вечеряме долу при тях в стая подобна на много малка механа.

х.Ястребец 17 Oct 2009 01:51 PM
Радваме се,че сте останали доволни,благодарим ви за милите думи и заповядайте отново!

х.Ястребец 17 Oct 2009 01:33 PM
Относно публикацията ви! Махнете измекиарските очила и вижще цените в сайта yastrebets.com. Там няма цена 10лв. за нощувка, а15-20лв. летен сезон и 20-25лв. зимен сезон Що се отнася до спалните чували,то такива няма в хижата, леглата са заслани с олекотени завивки изгладени,колосани и ароматизирани чершафи което е видимо от сайта /влез в предложения/.Цените! чай 1.50 не 2.50 кафе има и по-евтино,а тази лаваца няма как да я пиете за по-палко от 2.50 таратор,3лв.не 4лв.ако искате си носете ще ви бъде наи-евтино.На другите глупости не мисля да отговарям! Съвет: вземете си храна ,розови очила+усмивка и винаги ДОБРЕ ДОШЛИ!

Емил 28 Jan 2010 11:18 PM
Хижата е супер, това лято я посетих и след условията в които ни настаниха за 15 лв на хМусала се чувствахме като в 5 звезден хотел- чисти,ухаещи на приятно чаршафи (личеше си ,че сме първите които спим в тях след изпирането им), топла вода си имаше, телевизор. Да уточня- бяхме в бунгало , до ресторанта лично аз не съм се качвал. За 15 лв си беше повече от супер даже.Нови мебели и спално бельо, топла вода... супер е :)

Турист 03 Aug 2010 04:52 PM
Изминалия уикенд качвахме в.Мусала цялото семейство заедно с децата ни. Обикновено имам предубеждения относно хижите по нашите планини но се радвам, че избрах х.Ястребец за нощувка. Първо хижата е до кабинковия лифт, така, че не ти се налага да носиш целия товар със себе си нагоре. Знаейки, че има къде да нощуваш качването на в.Мусала с деца е вече удоволствие. Лифта спира да работи в 18.00 часа и цялата тълпа от туристи още към 15.00 часа оредява и човек може да се наслади на красотата на планината без да бърза. Ние се върнахме в хижата към 19.30 часа като от х.Мусала до х.Ястребец бяхме абсолютно сами по пътя и беше страхотно. Хижата се състои от две сгради, като долната е в по-добро състояние от горната. Имаше туристи които бяха закъсняли за последния лифта надолу и хижаря и съпругата му ги настаниха. Ние бяхме в горната хижа където си има тоалетна и баня с топла вода. Завивките бяха чисти и честно казано след като си ходил над 7 часа през деня накрая просто искаш да легнеш някъде и да заспиш.
Сутринта на терасата е уникално преживяване за хората които живеят в големия град. Гледката е невероятна. Закуската на слънчевата тераса беше страхотна. Омлет и чай или сандвичи и чай. Хижаря, съпругата му и синът им са много гостоприемни. Няма проблем да си носите храна от вкъщи. Цената е наистина 15 лева с вкл.закуска. Само за сведение на заслона Леденото езеро където се спи в общо помещение, няма тоалетна и течаща вода цената е 12 лева,като в 8 часа сутринта трябва да си напуснал заслона. Сутринта в 9-9,30 часа доволни се качихме на лифта към Боровец, където имаш време и за разходка. Препоръчвам на семейства с деца които не очакват да получат лукса и удобствата на хотел с няколко звезди да посетят хижата и да нощуват в нея вместо да се насилват и качват върха за един ден и да пропуснат вечерта и особено сутринта в подножието на Мусала.

Петя 28 Jun 2010 02:01 PM
Лифта работи ли понеделник и вторник?

Ястреба 28 Jun 2010 03:27 PM

P.S. Можеше и сама, ама карай, изкарах един сикиш :)))

Пепа Ташева 20 May 2011 09:40 PM
Ще помоля за телефон за връзка с хижата,ако някои може да помогне,благодаря.

Анонимен посетител 16 Aug 2011 03:51 PM
В случай, че някой се интересува, това е интернет страницата http://www.yastrebets.com. Аз съм капризна, но условията са много добри, а цените съответстват на качеството. Гледката е зашеметяваща, а домакините се стараят за доброто посрещане и прекарване. Браво!

двама :) 25 Sep 2011 08:35 PM
С приятеля ми прекарахме два чудесни дни в планината благодарение на страхотното топло есенно време и хижарите в хижа Ястребец. Направихме си резервация за двойна стая (която става и за 4-ма, защото има разтегателен диван) без да ни искат капаро, когато пристигнахме на обяд, стаята ни беше готова - чистичка и проветрена. Стаята беше страхотна, стени с дърво и камък и страхотна гледка, бойлерът е постоянно включен и има гореща вода. Оставихме багажа и тръгнахме към Мусала. След 7 часов преход се прибрахме изморени в хижата и бяхме приятно изненадани, че стаята ни беше топла. Вечеряхме в механичката на хижата, която е малка и уютна. Бяхме единствените посетители и хората стояха доста до късно заради нас, и въпреки че няколко пъти предложихме да си тръгнем те настояха да останем докогато поискаме. Вярно е, че цените в менюто не са от най-ниските (все пак тараторът не е 4лв както някой беше писал, а 2.50лв), но никой не те кара да ядеш и да пиеш само от това, което те предлагат. Дори ни донесоха стъклени чашки за домашната ракия, която си бяхме донесли с нас, без дори да им казваме нищо. На сутринта няма фиксирани часове за закуската. Ние закусвахме към 11 (много вкусен тост с шунка и кашкавал), когато заведението вече се беше напълнило и някои хора вече бяха на обедно меню и бира. Между другото обедното меню изглеждаше страхотно и доста изгодно (супа+готвено или 3 кюфтета+салата+ малка бира или безалкохолно за 6лв). Ние не се възполвахме от него, но определено си заслужава, защото салатата от 300гр, там е като салата 500гр в София, голяма и свежа.
Като цяло ни хареса и обстановката и посрещането, съвсем близо до хижата са пистите и лифта, така че смятаме зимата да се върнем отново там :)

Анонимен посетител 26 Jul 2012 12:51 PM
Срахотно място!!! Винаги чисто, топло и уютно. Храната е винаги вкусно приготвена и прясна. Виждала съм как хижарите всеки ден мъкнат по този баир стоките си. А спалните помещения са повече от лукс сравнение с другите хижи. А само ако знаете какви купони стават там!!! Може да отидете голяма група и да купонясвате колкото си искате, стига да няма други туристи. Домакините ще ви предложат страхотни условия за купона. Когато ходихме с приятели се вихрихме до никое време и хижарите бяха с нас до край нищо, че на другия ден бяха станали рано за да отворят. Пускаха ни страхотна музика и то каквато си поискаме, пеехме, викахме, танцувахме и на никого не пречихме, все пак там съседите не са никак близо:)! А и да се изложиш няма кой да те види:)!!!Съветвам всеки който иска хубав купон да отиде там. Заемате цяла хижа, така ще сте сигурни, че няма да има други хора. Обаждате се предварително по телефона за да договорите условията (ние така направихме)и си прекарахме повече от добре. И до ден днешен си спомняме с усмивка за онова страхотно денонощие, което прекарахме там. Опитайте и вие!!!

Анонимен посетител 05 Sep 2013 08:07 PM
На 1.09.2013 година бях на хижа Ястребец. Не искам много да хваля обстановката и храната, че да не си помисли някой, че съм човек на хижарите, но си заслужава човек да посети тази хижа. Особено ценителите на красиви гледки, вкусна храна и ненатрапчиво обслужване да отидат и да проверят на място моите думи. Информацията от сайта на хижата http://yastrebets.com/ е актуална. Изчетете всичко там и предварително се обадете на посочените телефони, защото, ако лифтът не работи, и няма други посетители, може да няма кой да ви посрещне. На някой цените на вкусотиите може да се сторят високи, но в планината отдавна не е за бедни! На други обстановката може да не се понрави, не е лустросано както са хотелите в Боровец. Според мен това е единственото място в България, където може да се спи над 2000 м н.в., да е чисто, да има баня, да не се мъкне тежка раница с часове и да е на такива цени! Ако някой знае друго място да ми пише, за да ходя и там. gprodanov@mail.ru

Анонимен посетител 07 Jan 2015 01:30 AM
Условията са добри но цените са ужасно високи.

Анонимен посетител 22 Jun 2015 07:23 AM
Това е хижа, не е павилион на женския пазар за да е евтино. Доставките са трудни. Няма асвалт и много персонал. Колко ли часа трябва да се кара джип,който гори три пъти повече от един бус за да се стигне до хижата. Да не говорим за условията. Който иска евтино да се наяде-да ходи на турски курорт ;)

Анонимен посетител 01 Mar 2018 01:08 AM
ТОВА Е ХИЖА НО С ДОСТЪП ОТ КАБИНКОВ ЛИФТ И ЗИСОКОПЛАНИНСКИ ДЖИП ЗАЩО НА ВАЗОВ КАТО ГИ НЯМА И ДВЕТЕ НЕ Е ПО-СКЪПО?

Анонимен посетител 01 Mar 2018 03:31 PM
Точно защото е хижа и то с лесен достъп, цените не трябва да са хотелски. То в чужбина има по - евтини хижи при същите условия

Анонимен посетител 26 Jun 2015 05:38 PM
Здравейте. Относно публикацията ужасно скъпо . Зимата няма как да е по евтино по ред причини , а лятото цените са съвсем нормални .А ако ви е скъпо просто си носете не задължава ме никой . Хижа Ястребец ви желае много здраве и късмет!

Анонимен посетител 06 Nov 2019 08:07 AM
На 03.11.2019 звънях да питам дали работи хижата.

Доста се ядосаха че звъня:

"Хижата, лифта и чешмата не работят. По това време как ви хрумна ,че е отворена и работи"

Явно без лифт не е хижа :)
Имайте в предвид ако разчитате аварийно.

Анонимен посетител 05 Jan 2021 03:31 PM
Здравейте Относно коментара ви хижата не работи от 20 април до 20 юни и от 20 септември до 20 декември,през летния сезон понеделник и вторник също не работим През останалото време винаги ДОБРЕ ДОШЛИ
Анонимен посетител 21 Jul 2022 02:40 PM
Вижте сегашния ценоразпис Спане 35 - 40 лв Супите 7-8 лв според супата Условията хижарски Вярно има баня и топлина То ставаше да няма при тези цени на 3 звездичков хотел
Анонимен посетител 23 Aug 2022 11:30 AM
ОБИРДЖИИ МОШЕНИЦИ МИЗЕРИЯ СРЕЩУ ПЕТЗВЕЗДИЧКОВИ ЦЕНИ ОПИШЕТЕ ЗАКУСКАТА ПАК РИ Е САМО КАФЕ СЪС САДВИЧ ПОНЕ ДА ИМАШЕ И ГАЗИРАНО МРЪСНИЦИ ЩЕ ВИ СЕ ВЪРНЕ ДОКАТО ИМА БАЛЪЦИ ДА ХРАНТУТЯТ ТЕЗИ ГОВЕДА ЦЕНИТЕ ЩЕ СЕ ВДИГАТ ОЩЕ