Вие сте тук: Начало Хижи Стара Планина xижа Чумерна

xижа Чумерна

* * GPS кординатите могат да съдържат неточности. Употребата им за ориентир е крайно нежелателна! www.bulgarian-mountains.com не носи отговорност!

Намира се на северния склон на вр.Чумерна/1536м./. Представлява триетажна сграда с капацитет 75 места в стаи по 2, 3 и 4 легла с вътрешни, общи за сградата, санитарни възли и бани. Сградата е водоснабдена и електрифицирана, с локално парно. Разполага с туристическа кухня, столова и лафка. Възможно е приготвянето на храна с предварителна резервация.
Към хижата функционира ски-гардероб, а по желание можете да наемете квалифицирани планински и вело-водачи, ски-учители и ски-водачи през зимния сезон. До хижата се достига по асфалтово шосе и път с трошено-каменна настилка. Има оформено място за паркинг.
Околностите предлагат отлични възможности за туризъм, ски-туризъм, сноуборд, ски-бягане и ски-ориентиране. Има изградена ски-писта с два влека.Хижата е част от Европейския туристически маршрут № 3.
Съседни туристически обекти:
- вр.Чумерна/1536м./ - 0.30ч.
- х.Предела /Прохода на Републиката/ - 9.30ч.
- засл.Бутора - 6.00ч.
- засл.Караиваново хорище - 4.00ч.
- х.Буковец - 1.30ч./9.5км. по асфалт и път с трошено-каменна настилка/.
- Агликина поляна - 6.30ч.
- прохода Вратник - 7.00ч.
Пътеките са маркирани.
Изходни места:
1.Гр.Елена - 26км. по асфалтово шосе до връхната точка на Твърдишкия проход.
2.Гр.Твърдица - 17км. по асфалтово шосе до връхната точка на Твърдишкия проход.
Отклонението за хижата е от билото на изток - 12км. по асфалтово шосе. Пешеходният преход от Твърдишкия проход е 1.30ч. по маркирана пътека.
Снимки: Чавдар Иванов
  
Спални места 75
Address
Телефон 0896/693176, 0894/243419
E-mail hija.chumerna@abv.bg
Надморска височина (метри) 1446
GPS Северна ширина (градуси) 42.786876
GPS Източна дължина (градуси) 25.960662

Коментари (118)

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Aug 2006 10:01 PM
хубава хижичка,лесно достъпна.в стаите печките са супер мощни, а чаршафите миришат на прах за пране :]много приятен хижар,отзивчив и готов да помогне!от буковец пътеката е много лека и приятна.

Архивен коментар.

нмп 02 Nov 2008 01:36 PM
да бе да кои лажеш

Архивен коментар.

Анонимен посетител 29 Aug 2006 10:22 PM
Бива си я хижата. Хижарят и той, по-долу не пада. Отлично разположение и добри битови условия. Само налягането на водата е недостатъчно и банята на практика не е използваема.

Архивен коментар.

стефан и кирила 08 Oct 2006 11:37 PM
хижата е супер, а за хижарите нямаме думи........!млади и готини хора със страхотно чувство за хумор. проблема с водата е решен. ако искате да си прекарате готино дори и при лошо време- отиваите..............!

Архивен коментар.

краси 11 Dec 2006 04:26 PM
Някой може ли да ми каже каква е цената за нощувка на човек в хижа Чумерна и дали работи ски влека?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 12 Dec 2006 12:32 PM
Мерси за информацията.Ние първооначално искахме да сме в бунгалата по долу ама се обадих днес и ми казаха 4е са заети за Нова година.Сега ще звъня да питам има ли места в хижата.Ние сам ходила преди много години в бунгалата и от тогава незнам какви ремонти са направили.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 Jan 2007 12:26 PM
Компания от около 15-на души сме замислили да отидем на Чумерна да се учим да караме ски и да си направим купон вечерта.Ще ви бъда много благодарен ако ми отговорите къде условията са по добри , на х.Чумерна или на бунгалата?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 Jan 2007 10:37 PM
Супер е отивайте!!!!!!!!!

Архивен коментар.

Гост 20 Jan 2007 07:22 PM
Здравейте всички. Хижата е в прекрасно състояние. На десет метра от нея има работеща ски писта. Хижарите са невероятно гостоприемни. Винаги ще ви посрешнат с усмивка и топла храна.Очоровани сме от Валя и Марци и им благодарим за всичко , което са направили за нас.Моментите и мигове са незабравими.
Буюклиеви Г Оряховица

Архивен коментар.

хижарите 22 Jan 2007 09:59 PM
Здравейте. Ние сме Валя и Марин- хижарите на "Чумерна". Хижата е с локално парно.Проблема с водата е решен.Кухнята работи.Възможно е приготвянето на храна с предварителна резервация.
Телефон за връзка: 0896 693170
e mail : hija.chumerna@abv.bg

Архивен коментар.

weri 23 Jan 2007 11:42 PM
Хижа Чумерна благодарение на труда на Валя и Марин е в отлично състояние.Помещенията са отоплени и е чисто.С удоволствие ходя там

Архивен коментар.

zeifod 24 Jan 2007 01:31 PM
Здравейте,
Някой ще ми каже ли в какво състояние е пътя до Чумерна(за кола).Или каде могат да се оставят колите.
Аз ходих преди година и половина на Буковец от север.Елено-Твърдишкия проход беше в кошмарно състояние(само от север).Чуваха се приказки за ремонт.
Освен това преди време съм ходил до Мъглив(ият) сняг(по пътя от Буковец към Чумерна).И за този участък от пътя нямам приятни спомени.
Би ли ми казал някой с лека кола от север как да стигна до Чумерна(или до изходен пункт).

Архивен коментар.

петар 28 Oct 2007 06:41 PM
пътя е ужасен не е за кола особенно ако е ниска аз на две места запалих съиденителя и това ми е първото и последно ходене на тази хижа , поне с кола

Архивен коментар.

иво 04 Jan 2010 02:50 PM
Пьтят Елена до билото е кошмар. От Твьрдица до разклонението хайдушка поляна асфалт. От хайдушка до чумерна нямам думи. От хайдушка поляна до Чумерна може да излезе само уазка и голям джиб 4по4. Патих не се вьрзвайте.

Архивен коментар.

weri 24 Jan 2007 03:56 PM
Пътя от град Елена е в много лошо състояние, но когато има сняг няма никакъв проблем да се качите до хижа Чумерна с кола по простата причина , че дупките са под снега.....Иначе трябват задължително вериги за последните два километра изкачване. Пистата е много хубава ,има и действащ влек събота и неделя.Има и ски оборудване под наем.Много е приятно и спокойно.А може да си оставите колата в село Мийковци и да отидете до хижата пеша , но пътечката до там е доста тежка и се върви около три часа.Деневилация около 900 метра и е за подготвени туристи. Весело изкарване.

Архивен коментар.

PERNIK 04 Mar 2007 06:54 PM
Здравейте Валя и Марин много поздрави от групата от Перник очаквайте ни скоро пак да се забавляваме.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 12 Jun 2007 02:02 PM
ЗДРАВЕЙТЕ НА ЦЯЛАТА ГРУПА ОТ ПЕРНИК ПРОЧЕТОХ ПИСМОТО ВИ И СЕ РАДВАМЕ ЧЕ НИ ПИШЕТЕ
ЧАКА МЕ ВИ СЪС НЕТЪРПЕНИЕ КОГАТО РЕШИТЕ ЗАПОВЯДАЙТЕ
ВЕЧЕ ИМА И НОВИТЕ НИ КООРДИНАТИ ЗА СЕГА ЧАО ОТ НАС

Архивен коментар.

Антон Стратев 20 Apr 2007 09:36 PM
Здравейте Валя и Марин. Аз съм вашият Интернет доставчик. По принцип не обичам да почивам на места, с които ми е свързан бизнеса. Вашата хижа обаче е изключение благодарение на топлото ви посрещане и грижа за клиента. Приятели, желая ви хижата да е постоянно пълна и вие все така да ни посрещате. Успех! Антон

Архивен коментар.

Теодор и Светлана 02 May 2007 01:23 PM
Поздрави на кака Таня и Вики от Теодор от Сливен !
Посещавали сме много хижи в различни планини и оценката ни е отлична! Духът на хижата е неразделно свързана с усмихнатите хижари и техните приятели. За първи път сме на хижа Чумерна и се надяваме да не оставаме само със спомена за нея, а пак да се върнем и през зимата. До нови срещи!

Архивен коментар.

Цецо 02 May 2007 07:17 PM
Хижата е наистина едно приятно място за отмора. Дано само тези, от които зависи подобряването на пътя/а защо не и цялостната му смяна/ вземат някакви мерки, защото на места просто липсва. Иначе хижарите са направо върха.
Отидете на всяка цена.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 May 2007 10:09 PM
Привет на всички ...има малки промени относно комуникацията с хижата телефоните посочени по горе са неактивни засега разполагам само с един от общо трите с които разполагат хижарите.... GSM-0897904671

Архивен коментар.

Анонимен посетител 06 Jun 2007 09:32 AM
Мили и слънчеви хора, приемете сърдечни поздрави от членовете на ТД"Алеко 1900" гр. Нова Загора!Благодарим Ви за сърдечното посрещане. Шастливо детство и весела ваканция на двете малки сладуранки. Бъдете все така лъчезарни и житейските бури да не помрачават вашите усмивки!

Архивен коментар.

Хижа Чумерна 09 Jun 2007 01:11 PM
Здравейте от хижа Чумерна,
ние сме хижарите Валя и Марин. Новите ни координати са следните: 0897 904 671, 0896 693 176, 0894 243 419,
E-mail: hija.chumerna@abv.bg

Архивен коментар.

svetozar 20 Aug 2007 09:16 PM
Искам да питам как се казваше семейството маратонци, които заместваха хижарите в началото на Август? Нали Панови бяха? Много приятни хора!!! Хванах се на бас със спътника ми че са Панови.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 02 Sep 2007 08:10 PM
Здравейте от нас хижарите на х.Чумерна маратонците които ни заместваха наистина са семейство Панови маратонистите
ако имате въпроси пишете ни засега чао

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Sep 2007 12:40 PM
Здравейте от Хижа Чумерна много се извиняваме на всички които са идвали през авгус защото ние бяхме във отпуска
имаше хора които ни заместваха на хижата но явно когато ги е нямало са били на тринировка защото те са маратонисти сега сме тука и който реши да дойде нека да заповяда ще бъде добре посрещнат от нас

Архивен коментар.

Пандатуристи 14 Jun 2007 04:33 PM
Чудесна хижа,млади и много готини хижари ,прекрасна природа!!!
Какво още може да се каже за х.Чумерна-ако обичате природата,добре устроените хижи и добрата компания-не се чудете грабвайте раниците/евентуално колите/ и заминавайте !ГАРАНТИРАМ ВИ -НЯМА ДА СЪЖАЛЯВАТЕ!!!Очакват ви спокойствие,голяма добре окосена полянка пред хижата ,чист въздух и ...ИСТИНСКА ПОЧИВКА!!!Поздрави за Валя,Марин,малките госпожици-Таня и Вики,кученцата-Сара и Лора/истинска занимавка за децата и отмора за родителите/-благодарим ви за гостоприемството и успех!!!Поздрави и за Антон!
От Панда-туристите:Галя,Коко,Ирина и Иван

Архивен коментар.

Жоро 27 Jun 2007 06:01 AM
Хижата е добра! Бяхме там в края на април. Спахме в бунгалата. Условията са добри. Прекарахме си чудесно. Относно пътя! Част от компанията ни, пристигна с коли от Твърдица и споделиха че на някои места е трябвало да слизат от колите, заради оромните дупки. Затова ви препоръчвам да се качите до хижата пеша от с. Мийковци. Там можете да оставите автомобилите, а ако ползвате обществен превоз, винаги ще се намери кой да ви закара от Елена.

Архивен коментар.

NЕО 03 Jul 2007 02:41 PM
Здравейте - "чумерна" в Твърдишкия балкан е заредено място а и Твърдица е страхотно градче и там може да се изкара доста добре. Знаете ли че в Твърдишкия балкан около Чумерна Емилиан Станев е писал разказа Чернишка , а Панайот Хитов е спирал там с четата си

Архивен коментар.

Мартин 15 Jul 2007 10:27 PM
Абе няма какво да говорим кажи Чумерна и повече не я хвали....Намира се на мн.готино място подходяшто за туризъм...Посрещането от страна на хижарите е на такова ниво че ....немам думи,който иска да се поразходи а вечерта да разпусне в добра компания тази хижа е за него ....аз лично имам такива спомени от там който никога няма да забравя.....единственото за което се надявам че ще стане скоро е все повече хижари да има по хижите като Марин и Валя....Аи сега след ремонтите който са направени и предтсоят да бъдат... Чумерна ще стане едно идеално място за почивка с доброто посрещане и добрата компания
на хижарите

Архивен коментар.

Анонимен посетител 20 Oct 2007 02:26 PM
Има още много какво да се направи на хижа Чумерна от персонала и ТД на град Елена.

Архивен коментар.

Даниела Димитрова 07 Nov 2007 11:57 AM
Ей как е?
Хижата е супер за хижара и хижарката -най-яките за съжеление тази година няма да сме с тях на 8 декември и малко кофти,но за ски празника сме там.
Поздрави от приятели от Елена

Архивен коментар.

Владимир 19 Nov 2007 05:03 PM
Понеже вероятно ще прекараме там Нова година ми се иска да знам как е пътя до хижата, при условие че прохода се затвори за преминаване от коя страна е по-лесно изкачването до билото и има ли алтернативен транспорт до самата хижа?

Архивен коментар.

Мартин 23 Nov 2007 09:14 PM
Ами ....що се отнася от къде да подходите е по добре от южната страна там пътя поне е с асвалт от там нататък до хижата е един (по един път се стига до хижата)....който на места е асвалтиран на места изоран от водата на места просто черен път........що се отнася до транспорт ако сте по малко хора може да говорите с хижаря той има джип и предполагам няма да има проблем да ви вземе телефона му е 0896693176....търсете Марин другия вариянт е да ползвате услугите на туристическото дружество за съжаление техен телефон не мога да ви дам евентуално като говорите с Марин и се наложи да им ползвате услугите попитаите него....тои го знае Успех !!!

Архивен коментар.

l_sugar 13 Dec 2007 07:16 PM
Някой може ли да ми кажи какво е положението с пътя сега.И от каде е по добре да се мине през Елена или Твърдица. Има ли много сняг и може ли да се качим с лека кола с вериги?

Архивен коментар.

някой си 16 Dec 2007 03:49 PM
Към момента от север даже и с вериги е недостъпно - снегът в гората достига до 80 см, пътят не се чисти. Достъпно с кола (с вериги, естествено!)ще е от юг (през Твърдица), но ако поне 1 седмица преди това не е валял голям сняг.

Архивен коментар.

l_sugar 16 Dec 2007 05:29 PM
Ние ще празнуваме Нова година там и искам да знам какви ще са условията за да стигнем до хижата. Ако трагнем с джип имаме ли по-добър шанс или е същото. Ние ще патуваме от Варна и вероятно ще минем през Елена. Знам че Твърдишкия проход е затворен и ситуацията там е малко зле.
Благодаря за отговора.

Архивен коментар.

Мартин 23 Dec 2007 09:51 PM
от елена към Х.Чумерна пътя до момента е непроходим за леки коли и паркетни джипове ....желаещите офф-роад запалянковци с подготвени машини нямат проблем да се качат....за опитни туристи и мн.добре екипирани (с незаменима част снегоходки...и сичко останало за зимни преходи....)има пътека от с.Мийковци до самата хижа .........от Твърдица пътя е сравнително разчистен но е желателно да се има комплект вериги в багажника за всеки случаи и въже за дърпане....доколкото знам последните няколко километра 2-3 не са разчиствани до момента за този сезон....там изкачването става пеша с носене на багажите в раници на гръб ....тожа е за момента което мога да ви дам като информация за обстановката там ако желаете може да получите допълнителна информация от хижаря на Чумерна Марин..... тел.0896693176

Архивен коментар.

Анонимен посетител 14 Dec 2007 02:34 PM
Бихме желали след коледните празници да посетим хижата за 4-5 дена.Колко струва една нощувка

Архивен коментар.

Мартин 23 Dec 2007 09:55 PM
нощувката ако се не лъжа е 9-10 лева ....за допълнителна информация търсете Марин (хижаря на Чумерна)тел.0896693176

Архивен коментар.

zmei 18 Dec 2007 10:45 PM
Вече не съществува. Но има по нови вместо тях и имат сайт в интернет. Ваканционно селище Чумерна.
www.chumerna.com

Архивен коментар.

Мартин 23 Dec 2007 10:16 PM
Драго мое планинарче умолявам ви да си ограничите коментарите ....тъй като на яве изпъкват слабите ви познания в областа първо на първо х.Чумерна съществува !!! второ на второ нова няма !!! Информацията която е публикувана в www.chumerna.com е полу невярна това са бунгала които нямат нищу общо от Европейския туристически маршрут ...това са просто бунгала а не хижа както става ясно от качените снимки но вие явно искате да ни обедите в обратното с информацията която сте дали.........квалифицирани планински и вело-водачи, ски-учители и ски-водачи просто няма така че не се хвалете с нещо което го нямате ....нз как така си чистите прохода редовно до ски базата като на 8 декемжри си изнасяхме яденетата на гръб а за слизането с колите си да не говорим поне не изтъкваите неща коитоса неверни!!!.......

Архивен коментар.

Г Оряховица 27 Dec 2007 11:54 AM
Подразни ме написаното, че хижа Чумерна не съществува.Това не е вярно.На мястото си е и работи.Истината е , че в близост до хижата има няколко бунгала до които всъшност е и пистата.Тя пък е една писта...Това не е никаква ски база според мен.Сайта ако забелязвете не показва писта и съоръжения, а само столова и стаи. Защо ли ?Не е нормално да те канят в ски база до която се стига за час пеша по стръмна пътечка.А ако носиш и багаж...или деца ...работата става силно изнервяща.Или пък забравихте осми декември 2007....Какво стана тогава...Знаеха ли студентите всичко за условията в ски базата...А заинтересувахте ли се как си тръгнаха тези хора от базата...Много ваши гости дърпахме и бутахме ...от Циганска поляна до Твърдица.Нека пишем истината.Ако някой който умее да кара ски трябва да е луд да дойде до тези бунгала и да ползва съоръжения на тези цени.Цените са като на Беклемето и Узана.Само , че до Узана се стига с лек автомобил, а до ски базата под връх Чумерна и УАЗ се качва трудно.Ски учител няма.Това е смешно....много смешно.А хижа Чумерна е на мястото си.Хижарите също.Очакват и посрещат гости-туристи и никого не лъжат за условия и цени.
Весела Нова Година 2008!

Архивен коментар.

Сняг 28 Dec 2007 08:26 PM
искам да попитам за актуална информация около цените на ски и сноуборд екипировката за един ден?лифта 12лв,хижи/стаи - ok.
благодаря предварително:)

Архивен коментар.

Мартин 02 Jan 2008 05:35 PM
...това можете да го проверите като се обадите или на Валя или на Марин (хиж. на Чумерна)...давал съм ги аз лично в по горните теми

Архивен коментар.

Лили 04 Jan 2008 03:15 PM
Хижата е много прилична - топла и уютна. Само трябва един по-голям бойлер за догодина;) Пистата при бунгалата е страхотна за начинаещи, има и широка поляна край нея, която преминава в рядка гора - въобще има за всекиго по нещо. Само си носете ските, дъските и/или шейните;)
Марин - хижаря, както и цялото семейство са страхотни. Благодарим за топлото посрещане и изпращане и извинявайте за галимациите.
Честита да ви е Новата 2008 Година!
П.С. И ако някой намери едни ключове Toyota да ги даде на хижаря или да пише:-D

Архивен коментар.

възмутени от 08.12.2007 04 Mar 2008 06:07 PM
Бях там на 2-рата от двете ни резервирани вечeри за 8-ми декември-за първата не успяхме да се качим,дори хижаря не успя да ни помогне.Когато капарирахме пропуснаха да ни кажат,че има 1 тоалетна,че е супер мизерия и евентуално можем да умрем от студ.Както и да е стигнахме до там,изпочупихме колите ,с които бяхме,тъй като пътя е твърде много и твърде УЖАСЕН.Тези ми ти 30-тина км. от Твърдица ги взехме за около 5 часа с коли и 1 час и нещо пеша (защото имаше твърде много сняг,но по думите на хижаря е почистен пътя много добре)Всички бяха твърде разочаровани ,защото не знаехме дали ше успеем да се приберем на следващия ден!!!В крайна сметка прибрахме се СЛАВА БОГУ,но това беше най-кошмарното ми преживяване в живота и още сънувам кошмари от тогава.А на 01.01.2008 чухме по новините ,че група празнуващи новата година не могат да се приберат,нямат ток и храна,а същевременно има и деца с тях.Опитвали са се да ги спасят по-рано с хиликоптер,но уви-той не може да кацне заради дълбочината на снега,за това са им пускали от хиликоптера храна и агрегати за ток.Няколко дни по-късно кошмарът е свършил и за тях,но до кога?!Аз така или иначе няма да се върна никога повече там,но написах всичко това ,за да предотвратя прецакването на следващите през лютата зима!!!
P.S.Забравих да ви спомена,че същата тази вечер,в която моята компания и аз не успяхме да се качим до хижата,друга компания е пробвала без пътека,2 км. пеша,през нощта,премръзнали и всичко това за около 5 часа.Те са правили пътеката и не са знаели накъде отиват,дали ще стигнат...,но не са имали друг вариант.Така,или иначе или 5 часа надолу,или 5-нагоре.
А,иначе през лятото може и да е добре,да :)

Архивен коментар.

Еленчанин 04 Apr 2008 06:56 PM
Ами има два лафа:
Единият е който го е страх от мечки, да не ходи в гората.
А другия е от Стивън Кинг "На който му е горещо, да не стои в кухнята"

Архивен коментар.

Планинарче 04 Apr 2008 09:55 PM
Съгласна съм с Еленчанина...Бяхме на хижата в началото на март и за разлика от вас бяхме получили предварителна информация за това което ни очаква.Вярно, повървяхме около час и половина, но нали затова сме тръгнали, а вие като не искате да имате такива изненади стойте си в града....просто в планината през зимата е така...

Архивен коментар.

Емил Енчев 05 Apr 2008 05:21 PM
Понякога се очудвам наиситна много на хора тръгнали по такива места с коли. Ходенето със семейството на почивка сред природата е нещо чудесно и правя Евала на хора които го практикуват. Ходенето на хижа с кола обаче за мен е нещо неразбираемо и дори нелепо. А това че се случва през зимата когата условията в планината се менят в рамките на няколко минути си е направо безотговорно. Има чудесни семейни къщи сред природата до които се стига по добре поддържани пътища именно за тази цел. Това че сте тръгнали неподготвени там където с коли въпреки пътната обстановка която си беше лоша почти в цялата страна е напълно ваша вина. Напълно съм съгласен с меннието о предния коментар за планината и мечките. Друг въпроса ч етова е хижа на сравнително високо място и факта че няма десетина отделни тоалетни и друг вид лукс е напълно нормален. Това е ХИЖА а не хотел!!!! Така че няма нужда да недоволствате от хижата и хижаря при условие че просто сами сте си избрали неподходящо време и място.
Със здраве!!! Неоставайте с лоши впечатления от хижите все пак ;)

Архивен коментар.

русенец 26 May 2008 11:05 AM
Аз съм от групата с малки деца по нова година. Изкарахме си чудесно. Вярно, че водата свърши, нямаше ток, храната също привършваше, но си изкарахме чудесно. Хижарят също се справи добре за обстановката, въпреки, че не бяха подготвени за това което се случи. А и това е хижа, нормално е условията да не са като в хотел, но бяха прилични. Децата също бяха доволни - сняг, игри, силни емоции. За това бяхме отишли и го получихме. Благодаря на планинските спасители от Елена, които направиха необходимото, за да се приберем живи и здрави. Поздрави на всички които бяха с нас на хижата в това време. Останаха ми само хубави спомени за цял живот.

Архивен коментар.

Кърчев 29 Dec 2010 10:05 AM
Проблемът не е в състоянието а в предвеарителната информация.
Ако хората знаят предварително какъв е пътя, какво е реалното състояние в хижата и пистите и всичко останало, те ще си помислят дали и как да отидат.
Оставам с впечатление, че истината се премълчава умишлено за да се привличат клиенти поставени после при "свършен факт".
Затова трябва някой да поставя реални снимки на пътя и околностите на хижата, реална информация към момента - но това няма да се случи защото първо няма кой да го прави за без пари и разбира се иконочиески интерес.

Архивен коментар.

морски 04 Aug 2008 10:38 AM
Ходих на хижата скоро. Не сме спали , вътре обстановката незнам как е, но нощувката е 10 лева. Видях само през прозорците, че има койки на по 2 етажа. Нямаше нито Фанта, нито кока-кола. Отдавам го на това, че беше неделя следобяд и запасите на столовата бяха привършили вероятно.
До хижата тръгнахме по пътя след Сливен към Калофер. Отбивката до Твърдица е прясно асфалтирана в идеално състояние. Твърдица много ми хареса, поне в центъра, спретнато, чистичко, тихо и спокойно. Има табелка вдясно за Твърдишкия проход, няма как да не я видите. Пътя за прохода е в добро състояние, има тук-там по някоя дупка, обаче ако го сравнявам с нашите междуселски пътища, направо е идеален. Като изминете 17 км се стига до нещо като кръстовище, там си има табелки, за Елена се продължава напред, а за хижата се пада малко вдясно. Ние тръгнахме пеша, известно време се върви по асфалт, а после има пътека през гората. Пътеката почва точно зад един строеж на нещо като хижичка отляво. Има си табелки. По асфалта може да се отиде чак до хижата, но незнам в какво състояние е пътя. Вероятно бива горе-долу, щом имаше и други дошли до хижата с коли.
Върви се по пътеката около 1 час и 50 минути. Поне ние като не сме планинари толкова вървяхме. Има си маркировки , пътеката не е много трудна за изкачване, защото се върви все по билото на планината.
Хижата може вътре да е спретната, обаче отвън ми се стори доста занемарена. На терасата една счупена пейка и два счупени чадъра, някакви кучета се разхождаха, като влизаха и излизаха от столовата. Чудно ми е при толкова много гора, защо кучетата се вряха там в столовата и където им падне из хижата, а не са научени малко да спазват дистанция.
Някакви стари и изгнили дъски , със стърчащи ръждасяли гвоздеи, приспособени за масички в тревата пред хижата.
Защо хижарите не облагородят терена отпред, да сложат масички на терасата, хората да си седят там и да си пийват чай или друго, така може и кучетата да се откажат да правят на терасата плаж. Да сковат пейки с масички по поляната,или беседки, човек да има къде да седне да почине. Да вземат да боядисат или лакират дървениите по терасата, да добие малко по-свеж вид и по-приятен.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 05 Aug 2008 10:12 PM
Здравейте адаш,како Вале как сте ?Какво правят малките?Мерси за поздравите получих ме ги !!!Чух че скоро ще идвате към нашия край дано да е истина ще ви чакаме!!!!Поне хората по който ни пратихте поздрави казаха че ще идвате в края на юли в началото на август!! Даже и само да минавате от тук обадете се да се видим!!!!!!:)))))))))))))))))))))))))))))

Архивен коментар.

___ 05 Jan 2009 04:09 PM
Коментарът ми не е подбуден от лоши чувства към хижарите, НО
скоро с една компания посетихме х.Чумерна и останахме със смесени и клонящи към лоши впечатления от мястото. Определено не бихме го препоръчали за зимен туризъм. Вечерта в която пристигнахме спахме облечени със зимните екипи за сняг и шапките - обещаното локално парно си беше там, но допирайки се до радиаторите можеше по-скоро да настине човек отколкото да се стопли, както се казва замръзнаха ни шушоните. На сутринта с надеждата че поне в столовата ще се стоплим, се оказа че камината няма да бъде запалена защото нямало достатъчно дърва - студ не се седи. Във въпросната столова се сяда отново с яке и зимен екип т.е. по "пижама". Увериха ни че това били първите студени дни и хижата още не била затоплена - да ама не. Останахме още две нощувки в очакване на топлото, но то така и не се появи (поне не в степента в която се надявахме). Камината даже я закриха с някакви пана, че като не гори поне да не духа оттам. Котела на парното се пълнеше с мокри дърва и температурата на водата рядко надхвърляше 40 градуса - отговор --> ами дървата са мокри пари няма. За въглища и дума не може да става, а то не виждам как иначе ще се стопли въпросната хижа. Думата електричество е мръсна дума в тази местност, особено що се отнася до отопление. Контактите в стаите или липсват или там където ги има не може да се ползват, така че не се надявайте да си пуснете някоя духалка или нещо подобно - няма пари за ток. Ами добре де аз питам за какво плащахме по 12лв/нощувка - вдигнете малко цената и оставете по една духалка там, няма да изхарчи повече от 5лева на денонощие, пари които бях готов да доплатя за да не се налага да спя с белите мечки.
Хижата има страхотен потенциал и с малко инвестиции може да стане страхотно място за почивка, НО в този си вид лично аз няма да заведа там нито семейството си, нито бих я препоръчал като място за почивка, поне не през зимата.
Ако все пак имате моржове в рода си или роднини от сибир, сигурно би им харесало да позимуват там.
И за последно - изпаднахме в доста неловка ситуация, в която по доста неприятен начин (от човек на няколко ракии по време на вечеря) бяхме уведомени че ползваме някои от удобствата на хижата, за които едва ли не самите хижари щели да платят от джоба си след това - мисля че имаше по-приличен начин да се комуникират съответните подробности. Последното в комбинация със студа ни накара "да си вдигнем чуковете" преждевременно, полагайки усилия да запазим добрия тон.
Тъй като съм сигурен че ще последват коментари от сорта на: градски разглезени чада, като ви е страх от мечки не ходете в гората и тем подобни, само ще спомена че пролетта бяхме в друга хижа, на по-висока надморска височина и съответно по-недостъпна, където всичко изглеждаше доста по-различно от това което преживяхме в х.Чумерна и останахме супер доволни и ще повторим и други хора ще заведем там ;)

Архивен коментар.

vescocil 22 Feb 2009 09:48 AM
Дай го това място? Ако става за зимата .

Архивен коментар.

вени 04 Apr 2009 12:32 AM
здравейте хижари на хижа чумерна само че какво като сте се върнали някак странно звучи какво като ви е нямало нищо лошо от този край съм но там не бяхме идвали и сме улучили точно тогава когато ви е нямало но няма за какво да се извинявате страхотно си изкарахме добре бяхме посрещнати хората чистиха мазаха тихи приветливи затова нека да не се говорят лоши неща нека се замислим ние какви сме истински планинари или глезотийки от 3 клас съм из планините сега съм на44 г.и ми е болно че сега се заграбват хижи с цел печалбалрство от големци на вас пожелавам успехи малко банята ако има възможност да се оправи вече знаем че има хлебопекарна опитвахме и топъл хляб и дори да се закъса ще се преживее на хижарите успех а на туристите приятни мигове вени

Архивен коментар.

Анонимен посетител 05 Apr 2009 01:17 PM
Точки, запетайки, тиренца и препинателни знаци - пооо местата си, ходооом марш! :-)))

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Apr 2009 03:41 PM
Кои са хижари на хижата сега? Как са условията? Споделете , ако сте ходили скоро . Благодаря

Архивен коментар.

Бонев 27 Jun 2009 10:11 AM
Знам че прохода Твърдица-Елена е затворен много години и все пак някои минавал ли е от там с кола.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 27 Jun 2009 02:19 PM
ами аз по4ти по2 пати минавам на година от там,нос велосипед ходим до хийа 4умерна и после по макадам се пускаме по ски пистата,та за прохода,от елена паржите 17-20 км са тросен камак но варвят коли,няма проблем минаването,кара се бавни4ко,и като се излезе на високото,от др страна патя е асфалтож и сто годе добар.

Архивен коментар.

Бонев 29 Jun 2009 06:44 PM
Благодаря за информацията.

Архивен коментар.

хижари търсят работа по договор целогодишно 05 Sep 2009 05:53 PM
Здравей те намерихме ваша обява за хижари ето насреща сме семейство профисионалисти работили в някой от корортите в Европа и в България като хижари.В туризма хотелиерството дори и като спасите ли.Готови сме да поемем обекта ако ни се предложи договор за целогодишно стопанисване.можете да ни откриете на телефон 0886914515 или на 0877894556 по всяко време на деня.имаме сертификат че сме добри в областта която кандидаства ме.дори и препоръки от бивши работодате ли в бранша Туризъм.Чакаме вашия отг.по телефона

Архивен коментар.

Кристина 30 Nov 2009 09:06 AM
Здравейте! Вече има назначен хижар, благодарим за проявения интерес!

Архивен коментар.

Mагдалина 10 Nov 2009 05:52 PM
Здравейте,искам да ви помоля да ми дадете информация за хижата-в какво състояние е като цяло,тоалетните и пистите?моля ви за колкото се може по бързо отговор. mkruncheva@abv.bg Благодаря предварително.

Архивен коментар.

рр 14 Nov 2009 01:49 PM
Ужас е....

Архивен коментар.

Кристина 30 Nov 2009 09:18 AM
Какво е това "УЖАС Е!". Звучи като казано от то някой доста ограничен човек. За всеки влак си има пътници.Като не ти се ходи в хижа, върви на хотел! Не мисля, че е ужас поне 5 човека да си дават живота за тази хижа, за да съществува изобщо в тези времена, да и се правят отоплителсни инсталации, да се подменя цялата дограма, да се боядисва и какво ли още не! И това на цена 8-15 лв за нощувка! Ами върви на хижа Плевен ако искаш-с новогодишен куверт от 240 лв!!!
Ела удари едно рамо, като доброволец, както е построена тази хижа, както се правят бригади за бране и цепене на дърва всяка година, както всеки който обича това място идва и пставя по нещо! За да не ти е "ужасно"! Най-лесно е да се ругае! Не знам дали знаеш, че преди време хижата беше затворена...и заради това, че там нямаше никой умряха хора!!! Надявам се да не тръгнеш някой снежен ден нагоре на разходка и хижата да се окаже затворена, защото тогава няма да ти се стори толкова ужасна!!!
Весели празници!

Архивен коментар.

Александър 23 Dec 2009 10:45 AM
Здравейте, казвам се Александър и съм от Бургас.Желая да направя резервация, но никой от телефоните не отговаря.Дайте ми актуален номер,за да се свържа.Благодаря!!

Архивен коментар.

Васил Димитров 23 Dec 2009 10:28 PM
0896693176 Този е актуален.Трябва да уцелиш да имат обхват там горе, пробвай ще стане :)

Архивен коментар.

Ски турист 29 Mar 2010 12:43 AM
Това място ми хареса , хижата и бунгалата са хубави.
Като за такова място е перфектно
Запознах се със собствениците на бунгалата казаха хубави неща а бе имат хъс
Дано да продължават все така

Архивен коментар.

Анонимен посетител 25 Jan 2011 04:11 PM
Искам да попитам каква цена са нощувките сега в хижа Чумерна през зимния период. Пътят от Твърдица до хижата проходим ли е за лек автомобил?

Архивен коментар.

Кирил и Кирил 14 Feb 2011 12:01 PM
На 13.02.2011 г. успяхме да стигнем до хижа Чумерна по пътя от гр.Елена. Пътят е напълно изоставен,асфалта напълно липсва,няма никакви обозначения или указателни табели след разклона за Дрента. Истинско предизвикателство е да пътувате по него, особенно през зимата. Имаше участъци с грамадни замръзнали локви и както изкачвания по абсолютни ледени пързалки. Иначе на хижата е като на хижа. Хижарите ни посрещнаха много радушно.Попързаляхме се на ски и шайни на намиращата се на близо ски писта с ваканционно селище - 6 бр.бунгала ,ски гардероб и влек. Телефоните много трудно хващат покритие, защото станциите са далеч. Връщането стана през гр.Твърдица ,но в тази посока също имаше страшно заледени участъци,но пътят поне е сносен асфалт. Общо взето вълнуващо пътуване,което ще помним дълго.

Архивен коментар.

ГАЛЕН 07 Mar 2011 09:29 AM
На 4 и 5 март 2011 година посетихме хижата. Изкачихме и върха. Хиежарите са чудесни. Тук винаги е красиво .Природата е чудесна ! Който не е бил на Чумерна си заслужава да отиде

Архивен коментар.

х. Чумернаа 07 Apr 2011 01:54 PM
Хижата е НЕВЕРОЯТНА!!! Прекарахме си чудесно там с моето семейство! И скоро ще отидем пак.

Архивен коментар.

usi4ka 20 Apr 2011 10:29 PM
здравейте,
може ли да ми кажете дали има сняг там?

Архивен коментар.

Любомир 14 Jun 2011 08:31 AM
Искам да оставя колата на Мийковци. Може ли да ми каже някой дали има маркирана пътека до хижата.

Архивен коментар.

Георги 31 Jul 2011 09:29 PM
Пътят е идеален за луди с фиат "Уно"...

Архивен коментар.

аз 19 Dec 2011 01:50 PM
Има ли сняг в момента на Чумерна?Възможно ли е стигането до хижата с лек автомобил?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 25 Dec 2011 10:20 PM
Снегът е 70-80 см

Архивен коментар.

Анонимен посетител 17 Apr 2012 10:37 AM
Някой можели да каже какви са цените за нощувките?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 May 2012 05:44 PM
Хижата е в ужасно състояние, хигиената е под всякаква критика. Жалко за хубавата природа! Като на много места в България някой прибира едни пари от държавата, после от туристите и след това любезно ви изпращат с думите :"Като не сте вие, други балъци ще дойдат!".

Архивен коментар.

Анонимен посетител 16 May 2012 10:23 PM
Хей,ти май не си ходил по хижите в Рила и Пирин тогава ми говори за мръсотия много си е добре хижата !!Има и много по мизерни дори в Стара планина

Архивен коментар.

Elgin 01 Oct 2012 09:59 AM
Вчера се връщам от района, бяхме събота на хижата, условията са много добри има нов хижар от около месец, Петър Коев от Елена. Това , което чета просто не отговаря на истината. Хижата е перфектна и чиста!

Архивен коментар.

Венци 31 Jan 2013 10:19 AM
Здр.
Интересува ме в какво състояние е ски пистата на х.Чумерна.

Архивен коментар.

GOREK 11 Feb 2013 07:41 PM
Здравейте!Ако може информация за това колко сняг има и работи ли пистата.Благодаря!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 17 Feb 2013 09:07 AM
Има писта и функционира,сняг има,треа ти 4х4 или кола с вериги.Голем баир има и е зор.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 17 Feb 2013 09:08 AM
Има писта и функционира,сняг има,треа ти 4х4 или кола с вериги.Голем баир има и е зор.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 18 Feb 2013 03:35 PM
Здравейте, откъде можем да наемем сноуброд за да караме на пистата на Чумерна? А пистата подходяща ли е? Също пистата всеки ден ли работи, защото чета че преди време е реаботила само събота и неделя.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 21 Feb 2013 09:38 AM
гледам карат сноуборд,м/е и да има под наем,работи петък,събота и неделя май,има тел.званете.

Архивен коментар.

Elgin 23 Feb 2013 11:48 AM
Ските са на базата на Твърдица-бунгалата, пистата е добра преди година бяхме там. Хижата си е отделно и е на Елена. Утре познати отиват там, ще имаме точно инфо за състоянието на нещата!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 13 Aug 2013 12:54 PM
Хижата е екстра ! Много добри условия. С приятели минахме оттам като част от прехода ни "Ком-Емине". Хижарят Йеромонах Петър е една изключителна личност ! Предложи ни всички най-добри условия, за да се възстановим и да потеглим по Пътеката със свежи сили. Осигури ни храна в изобилие, добро отношение, песни и гостоприемство. Чумерна вече е една от любимите ми хижи :).

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 Sep 2013 09:18 PM
Искам да попитам Йеромонаха с какъв автомобил може да се стигне от Циганска поляна до хижата и защо в петък 06.09.13г. вечерта след като му звънях по телефона да ме упъти как да стигна до хижата не ми вдигна никой телефона при положение че звънеше и въпреки че една седмица преди въпросния ден бях говорил с него и го бях предупредил че ще отидем 6 човека.Така ли очаквате гости.Като ви е непроходим пътя за стандартен автомобил защо не ни предупредихте.Трошено-каменната настилка от Циганска поляна нагоре на места е липсваща и нормален автомобил може да претърпи сериозни повреди.А наклона на пътя е сериозен.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 19 Sep 2013 10:33 AM
защото хижаря отец някой си е пианица и мърльо. посетихме хижата около 20.08 в събота.
пътя е проходим само с 4х4. бяхме единствените гости, в събота!
хижата беше мръсна, нямаше нито една оправена стая, умрели насекоми по чаршафите а сънитарния възел беше по зле от казармата. напуснахме хижата след 25 мин.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 12 Jan 2014 10:25 PM
А вие какво очаквате от път високо в планината и то до хижа ? Магистрала "Тракия" ? Пак е достатъчно, че и с джип може да се стигне дотам. Преходът от прохода до хижата е елементарен и според мен е напълно в реда на нещата поне него да минете пеш щом сте тръгнали на туризъм и то в хижа. За хигиената на хижата, когато сте били там - нищо не мога да кажа, когато аз бях там беше супер. За санитарния възел - според мен е нормален като за хижа. Колкото до човека, когото обиждате, може и да е пияница и щурак, но е истински - добър и гостоприемен човек, освен това е мъж, на когото може да се разчита в планината - реален планинар, а не курбанджия като повечето хижари. Истинските туристи знаят за какво говоря, а тези с претенциите е хубаво, че все пак се усещат и си тръгват за 25 минути :).

Архивен коментар.

Анонимен посетител 28 Mar 2014 10:19 AM
Първият от публикуваните телефони (089/7904671) не е актуален. Установено при опит за връзка. Да се използват останалите два.

Хижата е чиста и топла, в стаята ни, както и в столовата, имаше парно, в банята - топла вода! Отношението беше гостоприемно!

Архивен коментар.

fena73 28 Mar 2014 11:56 AM
От тази седмица бунгалата южно от хижата вече НЕ РАБОТЯТ -за летния сезон!
А хижата наистина е чиста и топла-единствено не ми хареса че в столовата се пуши... :(ама..няма пълно щастие!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 29 Mar 2014 01:19 PM
Бунгалата помня се стопанисваха от град Твърдица,а хижата от град Елена. Преди 15 години сме били на бунгалата,където има и писта край тях. Бяха добре тогава. Явно,че нещата там не са се променени. Пътят до тях не зная в какво състояние е? Иначе проходът Твърдица-Елена е с нова настилка от декември 2012 година. Добри Димов/Бургас/

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Jul 2014 08:47 AM
С един приятел пренощувахме на хижата преди няколко седмици. Отношението беше гостоприемно, хижарят е от скоро и се старае всичко да е наред. Хижата е стара но в добро състояние, нямаме забележки. Нощувката е по 12 лв.
Телефон на хижата - 0896316976
Телефон хижаря - 0878708598

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Jul 2014 08:51 AM
Забравих да кажа - хижаря е сменен, разказаха ми че предния бил отец и малко чалнат. Новия човек си е дружелюбен и отзивчив. Пътя до хижата до ваканционото селище е в добро състояние, но към хижата последните 2-3 километра асвалт почти няма, не е препъръчително за лека кола, имайте впредвид.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 30 Aug 2014 10:44 PM
 Днес бяхме на хижата, като оставихме колата до Ловния дом (първата постройка след разклонението от върха на прохода Твърдица-Елена).
 Отнема час и половина пеша по равна пътека.
 Хижата е в чудесно състояние, хижарите Петър и Атанаска са много дружелюбни и отворени към туристите. Цените са съвсем прилични, а хижарят ни придружи до вр. Голяма Чумерна.
 Впечатленията ни са изцяло позитивни.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 13 Sep 2014 03:20 PM
Доколкото разбрах в момента върви ремонт на 11 км участък от Твърдишкия проход до бунгалата и ски пистата/ край хижата, на няма и 200 метра, като базата е към град Твърдица. Шосето бе в лошо състояние преди година и нещо като минавахме и ставаше само за джипове и то добри. Най-вероятно за зимния период се оправя участъка, а и шосето продължава към базата в екс мина "Шешкинград".

Архивен коментар.

Elgin 21 Sep 2014 08:44 PM
Изкарахме много хубаво снощи на хижата, бяхме 29 туристи от Стара Загора. Имаше и група от Провадия, около 15-16 души. Времето до 17,30 часа бе перфектно. Обиколихме района, върха и околностите, набрахме адски много сърнели/вечерта ги приготвихме както му е редът/, наядохме се на червени боровинки под самия връх Чумерна. Днес сутринта в дъжд провървяхме разстоянието да село Мийковци, доста кално и пълно с мотористи бе в обратна посока. Хубаво място е хижата, снощи хижарят /Петър/ дори човека пусна и парно, /дъждът заваля от 23 часа и валя до около 10 часа днес непрестанно с леки прекъсвания/, постара се бе приготвил доста неща и за вечеря и закуска. Всичко бе ок! Така трябва да е, в Еленския край хората са хубави и свестни! А района и хижата и върха са готино място особено есента....

Архивен коментар.

Анонимен посетител 28 Jan 2015 02:14 PM
Имате ли сняг ?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 29 Jan 2015 12:50 AM
Сняг има от вчера но още няма условия за ски.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 01 Feb 2015 03:58 PM
Добре де, три дена вали по билата на Стра планина. Чумерна още ли е гола :)

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Feb 2015 12:50 AM
Здравейте! Имали вече условия за ски на писта "Чумерна"? Благодаря!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Feb 2015 07:04 AM
Най-лесно ще разберете като се обадите на един от двата телефона в инфото зъ хижата.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 02 May 2015 09:57 PM
Здравейте ! Днес 02.05.2015 год. посетихме хижа "Чумерна" и се изкачихме до върха . Приятно време и приятно изживяване . Прекрасна природа , лек маршрут .Хижарите са много приятни хора . Поздрави от нас и до скоро ! Иван и Гергана Поморие

Архивен коментар.

Анонимен посетител 24 Feb 2016 08:44 PM
актуален телефон-0896 693 169

Архивен коментар.

Анонимен посетител 29 Dec 2016 10:02 AM
Здравейте, искам да попитам, какво е състоянието на пътя до х. Чумерна през зтмата? С лек автомобил може ли да се ходи до там? С поздрави Дончо!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 31 Jan 2017 02:46 PM
На 28.01.17г. направихме ски преход до хижа Чумерна. Сградата се поддържа в добро състояние, винаги отоплена и с работеща баня. Пътят до хижата е разчистен. Сняг около 1-1.5м. Прекарахме си страхотно. Благодарим!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Oct 2017 07:53 PM
Днес се връщаме от двудневен поход:Елено-Твърдишки проход-вр.Чумерна-х.Чумерна/н/. Вторият ден до село Мийковци-оттам към Елена/разглеждане на исторически забележителности/. Благодарско,на хижарката Румяна. Посрещане,любезност,храна, нормални условия!Изкарахме много приятно 31 туристи от Стара Загора!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 15 Jan 2018 11:43 AM
Бяхме със семейството преди няколко дни в хижата, но няма да повторим! Мизерия, студ (бяхме с малки деца)- на няколко пъти помолихме да засилят парното заради децата, но ни вопъл, ни стон! Явно се прави икономия от дървата.

Преди години постоянно съм ходил на тази хижа, но такова немарливо отношение към хижата и към почиващите никога не съм виждал! Яд ме е, че такива прекрасни хижи попадат в лоши ръце, и от ден на ден все повече се рушат!

Архивен коментар.

Анонимен посетител 05 Nov 2019 11:48 AM
Колега, от студ до студ разлика голяма.Ако очакваш 22 градуса навсякъде стой си вкъщи.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 01 Feb 2018 11:16 AM
Здравейте, моля някой да каже има ли условия за ски в момента и актуален телефон за хижата ?

Архивен коментар.

Анонимен посетител 04 Sep 2018 11:04 AM
Здравейте,
вторият телефон не е актуален: 0894/243419

Архивен коментар.

Анонимен посетител 25 May 2020 09:28 AM
На 24.05.2020г посетихме х.Чумерна -хижата работи и битовите условия са много добри.
Новата хижарка е гостоприемна и се старае да угоди на всички. В дясно от хижата под дървета има сковани нови маси и пейки -кът за отдих. Спането е 16лв на легло.
Последните 1,2км от пътя преди хижата не са подходящи за лека кола.

Архивен коментар.

Анонимен посетител 09 Jun 2020 09:05 PM
На х.Чумерна е мн.добре, чистичко, има топла вода. С водата за пиене има малък проблем с тръбите, но на 100-на метра има прихванат извор с хубава вода за пиене.
По жълтата маркировка от с.Мийковци в по-голямата си част е нещо като черен път, но е добре за ходене. Маркировката не е много начесто, но я има. Колите ги оставихме в началото на Мийковци, от където тръгва червената марка, та да са ни удобно на слизане.
Получи се хубава разходка.
Янислав
Най-новото
Re: х.Добрила
Re: Re: xижа Добрила
Навигация
Facebook Like Box