xижа Чумерна
Към хижата функционира ски-гардероб, а по желание можете да наемете квалифицирани планински и вело-водачи, ски-учители и ски-водачи през зимния сезон. До хижата се достига по асфалтово шосе и път с трошено-каменна настилка. Има оформено място за паркинг.
Околностите предлагат отлични възможности за туризъм, ски-туризъм, сноуборд, ски-бягане и ски-ориентиране. Има изградена ски-писта с два влека.Хижата е част от Европейския туристически маршрут № 3.
Съседни туристически обекти:
- вр.Чумерна/1536м./ - 0.30ч.
- х.Предела /Прохода на Републиката/ - 9.30ч.
- засл.Бутора - 6.00ч.
- засл.Караиваново хорище - 4.00ч.
- х.Буковец - 1.30ч./9.5км. по асфалт и път с трошено-каменна настилка/.
- Агликина поляна - 6.30ч.
- прохода Вратник - 7.00ч.
Пътеките са маркирани.
Изходни места:
1.Гр.Елена - 26км. по асфалтово шосе до връхната точка на Твърдишкия проход.
2.Гр.Твърдица - 17км. по асфалтово шосе до връхната точка на Твърдишкия проход.
Отклонението за хижата е от билото на изток - 12км. по асфалтово шосе. Пешеходният преход от Твърдишкия проход е 1.30ч. по маркирана пътека.
Снимки: 1,2)->Стефан 3,4)->Чавдар Иванов
| Sleeping places | 75 |
| Hut phone | 089/7904671, 089/6693176, 089/4243419 |
| hija.chumerna@abv.bg | |
| Sea level(m) | 1446 |
Re: х.Чумерна
Posted by
Anonymous User
at
14.08.2006 22:01
хубава хижичка,лесно достъпна.в стаите печките са супер мощни, а чаршафите миришат на прах за пране :]много приятен хижар,отзивчив и готов да помогне!от буковец пътеката е много лека и приятна.
Re: х.Чумерна
Posted by
unknown
at
29.08.2006 22:22
Бива си я хижата. Хижарят и той, по-долу не пада. Отлично разположение и добри битови условия. Само налягането на водата е недостатъчно и банята на практика не е използваема.
Re: х.Чумерна
Posted by
стефан и кирила
at
08.10.2006 23:37
хижата е супер, а за хижарите нямаме думи........!млади и готини хора със страхотно чувство за хумор. проблема с водата е решен. ако искате да си прекарате готино дори и при лошо време- отиваите..............!
Re: х.Чумерна
Posted by
краси
at
11.12.2006 16:26
Някой може ли да ми каже каква е цената за нощувка на човек в хижа Чумерна и дали работи ски влека?
Re: х.Чумерна
Posted by
unknown
at
12.12.2006 12:32
Мерси за информацията.Ние първооначално искахме да сме в бунгалата по долу ама се обадих днес и ми казаха 4е са заети за Нова година.Сега ще звъня да питам има ли места в хижата.Ние сам ходила преди много години в бунгалата и от тогава незнам какви ремонти са направили.
Re: х.Чумерна
Posted by
unknown
at
09.01.2007 12:26
Компания от около 15-на души сме замислили да отидем на Чумерна да се учим да караме ски и да си направим купон вечерта.Ще ви бъда много благодарен ако ми отговорите къде условията са по добри , на х.Чумерна или на бунгалата?
Re: х.Чумерна
Posted by
unknown
at
16.01.2007 22:37
Супер е отивайте!!!!!!!!!
Replies to this comment
Здравейте всички. Хижата е в прекрасно състояние. На десет метра от нея има работеща ски писта. Хижарите са невероятно гостоприемни. Винаги ще ви посрешнат с усмивка и топла храна.Очоровани сме от Валя и Марци и им благодарим за всичко , което са направили за нас.Моментите и мигове са незабравими.
Буюклиеви Г Оряховица
Буюклиеви Г Оряховица
Re: х.Чумерна
Posted by
хижарите
at
22.01.2007 21:59
Здравейте. Ние сме Валя и Марин- хижарите на "Чумерна". Хижата е с локално парно.Проблема с водата е решен.Кухнята работи.Възможно е приготвянето на храна с предварителна резервация.
Телефон за връзка: 0896 693170
e mail : hija.chumerna@abv.bg
Телефон за връзка: 0896 693170
e mail : hija.chumerna@abv.bg
Re: х.Чумерна
Posted by
weri
at
23.01.2007 23:42
Хижа Чумерна благодарение на труда на Валя и Марин е в отлично състояние.Помещенията са отоплени и е чисто.С удоволствие ходя там
Re: х.Чумерна
Posted by
zeifod
at
24.01.2007 13:31
Здравейте,
Някой ще ми каже ли в какво състояние е пътя до Чумерна(за кола).Или каде могат да се оставят колите.
Аз ходих преди година и половина на Буковец от север.Елено-Твърдишкия проход беше в кошмарно състояние(само от север).Чуваха се приказки за ремонт.
Освен това преди време съм ходил до Мъглив(ият) сняг(по пътя от Буковец към Чумерна).И за този участък от пътя нямам приятни спомени.
Би ли ми казал някой с лека кола от север как да стигна до Чумерна(или до изходен пункт).
Някой ще ми каже ли в какво състояние е пътя до Чумерна(за кола).Или каде могат да се оставят колите.
Аз ходих преди година и половина на Буковец от север.Елено-Твърдишкия проход беше в кошмарно състояние(само от север).Чуваха се приказки за ремонт.
Освен това преди време съм ходил до Мъглив(ият) сняг(по пътя от Буковец към Чумерна).И за този участък от пътя нямам приятни спомени.
Би ли ми казал някой с лека кола от север как да стигна до Чумерна(или до изходен пункт).
Replies to this comment
пътя е ужасен не е за кола особенно ако е ниска аз на две места запалих съиденителя и това ми е първото и последно ходене на тази хижа , поне с кола
Re: х.Чумерна
Posted by
weri
at
24.01.2007 15:56
Пътя от град Елена е в много лошо състояние, но когато има сняг няма никакъв проблем да се качите до хижа Чумерна с кола по простата причина , че дупките са под снега.....Иначе трябват задължително вериги за последните два километра изкачване. Пистата е много хубава ,има и действащ влек събота и неделя.Има и ски оборудване под наем.Много е приятно и спокойно.А може да си оставите колата в село Мийковци и да отидете до хижата пеша , но пътечката до там е доста тежка и се върви около три часа.Деневилация около 900 метра и е за подготвени туристи. Весело изкарване.
Re: х.Чумерна
Posted by
PERNIK
at
04.03.2007 18:54
Здравейте Валя и Марин много поздрави от групата от Перник очаквайте ни скоро пак да се забавляваме.
Replies to this comment
ЗДРАВЕЙТЕ НА ЦЯЛАТА ГРУПА ОТ ПЕРНИК ПРОЧЕТОХ ПИСМОТО ВИ И СЕ РАДВАМЕ ЧЕ НИ ПИШЕТЕ
ЧАКА МЕ ВИ СЪС НЕТЪРПЕНИЕ КОГАТО РЕШИТЕ ЗАПОВЯДАЙТЕ
ВЕЧЕ ИМА И НОВИТЕ НИ КООРДИНАТИ ЗА СЕГА ЧАО ОТ НАС
ЧАКА МЕ ВИ СЪС НЕТЪРПЕНИЕ КОГАТО РЕШИТЕ ЗАПОВЯДАЙТЕ
ВЕЧЕ ИМА И НОВИТЕ НИ КООРДИНАТИ ЗА СЕГА ЧАО ОТ НАС
Re: х.Чумерна
Posted by
Антон Стратев
at
20.04.2007 21:36
Здравейте Валя и Марин. Аз съм вашият Интернет доставчик. По принцип не обичам да почивам на места, с които ми е свързан бизнеса. Вашата хижа обаче е изключение благодарение на топлото ви посрещане и грижа за клиента. Приятели, желая ви хижата да е постоянно пълна и вие все така да ни посрещате. Успех! Антон
Re: х.Чумерна
Posted by
Теодор и Светлана
at
02.05.2007 13:23
Поздрави на кака Таня и Вики от Теодор от Сливен !
Посещавали сме много хижи в различни планини и оценката ни е отлична! Духът на хижата е неразделно свързана с усмихнатите хижари и техните приятели. За първи път сме на хижа Чумерна и се надяваме да не оставаме само със спомена за нея, а пак да се върнем и през зимата. До нови срещи!
Посещавали сме много хижи в различни планини и оценката ни е отлична! Духът на хижата е неразделно свързана с усмихнатите хижари и техните приятели. За първи път сме на хижа Чумерна и се надяваме да не оставаме само със спомена за нея, а пак да се върнем и през зимата. До нови срещи!
Replies to this comment
Хижата е наистина едно приятно място за отмора. Дано само тези, от които зависи подобряването на пътя/а защо не и цялостната му смяна/ вземат някакви мерки, защото на места просто липсва. Иначе хижарите са направо върха.
Отидете на всяка цена.
Отидете на всяка цена.
Re: х.Чумерна
Posted by
unknown
at
21.05.2007 22:09
Привет на всички ...има малки промени относно комуникацията с хижата телефоните посочени по горе са неактивни засега разполагам само с един от общо трите с които разполагат хижарите.... GSM-0897904671
Re: х.Чумерна
Posted by
unknown
at
06.06.2007 09:32
Мили и слънчеви хора, приемете сърдечни поздрави от членовете на ТД"Алеко 1900" гр. Нова Загора!Благодарим Ви за сърдечното посрещане. Шастливо детство и весела ваканция на двете малки сладуранки. Бъдете все така лъчезарни и житейските бури да не помрачават вашите усмивки!
Re: х.Чумерна
Posted by
Хижа Чумерна
at
09.06.2007 13:11
Здравейте от хижа Чумерна,
ние сме хижарите Валя и Марин. Новите ни координати са следните: 0897 904 671, 0896 693 176, 0894 243 419,
E-mail: hija.chumerna@abv.bg
ние сме хижарите Валя и Марин. Новите ни координати са следните: 0897 904 671, 0896 693 176, 0894 243 419,
E-mail: hija.chumerna@abv.bg
Replies to this comment
Искам да питам как се казваше семейството маратонци, които заместваха хижарите в началото на Август? Нали Панови бяха? Много приятни хора!!! Хванах се на бас със спътника ми че са Панови.
Здравейте от нас хижарите на х.Чумерна маратонците които ни заместваха наистина са семейство Панови маратонистите
ако имате въпроси пишете ни засега чао
ако имате въпроси пишете ни засега чао
Здравейте от Хижа Чумерна много се извиняваме на всички които са идвали през авгус защото ние бяхме във отпуска
имаше хора които ни заместваха на хижата но явно когато ги е нямало са били на тринировка защото те са маратонисти сега сме тука и който реши да дойде нека да заповяда ще бъде добре посрещнат от нас
имаше хора които ни заместваха на хижата но явно когато ги е нямало са били на тринировка защото те са маратонисти сега сме тука и който реши да дойде нека да заповяда ще бъде добре посрещнат от нас
Re: х.Чумерна
Posted by
Пандатуристи
at
14.06.2007 16:33
Чудесна хижа,млади и много готини хижари ,прекрасна природа!!!
Какво още може да се каже за х.Чумерна-ако обичате природата,добре устроените хижи и добрата компания-не се чудете грабвайте раниците/евентуално колите/ и заминавайте !ГАРАНТИРАМ ВИ -НЯМА ДА СЪЖАЛЯВАТЕ!!!Очакват ви спокойствие,голяма добре окосена полянка пред хижата ,чист въздух и ...ИСТИНСКА ПОЧИВКА!!!Поздрави за Валя,Марин,малките госпожици-Таня и Вики,кученцата-Сара и Лора/истинска занимавка за децата и отмора за родителите/-благодарим ви за гостоприемството и успех!!!Поздрави и за Антон!
От Панда-туристите:Галя,Коко,Ирина и Иван
Какво още може да се каже за х.Чумерна-ако обичате природата,добре устроените хижи и добрата компания-не се чудете грабвайте раниците/евентуално колите/ и заминавайте !ГАРАНТИРАМ ВИ -НЯМА ДА СЪЖАЛЯВАТЕ!!!Очакват ви спокойствие,голяма добре окосена полянка пред хижата ,чист въздух и ...ИСТИНСКА ПОЧИВКА!!!Поздрави за Валя,Марин,малките госпожици-Таня и Вики,кученцата-Сара и Лора/истинска занимавка за децата и отмора за родителите/-благодарим ви за гостоприемството и успех!!!Поздрави и за Антон!
От Панда-туристите:Галя,Коко,Ирина и Иван
Re: х.Чумерна
Posted by
Жоро
at
27.06.2007 06:01
Хижата е добра! Бяхме там в края на април. Спахме в бунгалата. Условията са добри. Прекарахме си чудесно. Относно пътя! Част от компанията ни, пристигна с коли от Твърдица и споделиха че на някои места е трябвало да слизат от колите, заради оромните дупки. Затова ви препоръчвам да се качите до хижата пеша от с. Мийковци. Там можете да оставите автомобилите, а ако ползвате обществен превоз, винаги ще се намери кой да ви закара от Елена.
Replies to this comment
Здравейте - "чумерна" в Твърдишкия балкан е заредено място а и Твърдица е страхотно градче и там може да се изкара доста добре. Знаете ли че в Твърдишкия балкан около Чумерна Емилиан Станев е писал разказа Чернишка , а Панайот Хитов е спирал там с четата си
Re: х.Чумерна
Posted by
Мартин
at
15.07.2007 22:27
Абе няма какво да говорим кажи Чумерна и повече не я хвали....Намира се на мн.готино място подходяшто за туризъм...Посрещането от страна на хижарите е на такова ниво че ....немам думи,който иска да се поразходи а вечерта да разпусне в добра компания тази хижа е за него ....аз лично имам такива спомени от там който никога няма да забравя.....единственото за което се надявам че ще стане скоро е все повече хижари да има по хижите като Марин и Валя....Аи сега след ремонтите който са направени и предтсоят да бъдат... Чумерна ще стане едно идеално място за почивка с доброто посрещане и добрата компания
на хижарите
на хижарите
Replies to this comment
Има още много какво да се направи на хижа Чумерна от персонала и ТД на град Елена.
Re: х.Чумерна
Posted by
ve6tica
at
07.11.2007 11:57
Ей как е?
Хижата е супер за хижара и хижарката -най-яките за съжеление тази година няма да сме с тях на 8 декември и малко кофти,но за ски празника сме там.
Поздрави от приятели от Елена
Хижата е супер за хижара и хижарката -най-яките за съжеление тази година няма да сме с тях на 8 декември и малко кофти,но за ски празника сме там.
Поздрави от приятели от Елена
Пътната обстановка
Posted by
Владимир
at
19.11.2007 17:03
Понеже вероятно ще прекараме там Нова година ми се иска да знам как е пътя до хижата, при условие че прохода се затвори за преминаване от коя страна е по-лесно изкачването до билото и има ли алтернативен транспорт до самата хижа?
Replies to this comment
Ами ....що се отнася от къде да подходите е по добре от южната страна там пътя поне е с асвалт от там нататък до хижата е един (по един път се стига до хижата)....който на места е асвалтиран на места изоран от водата на места просто черен път........що се отнася до транспорт ако сте по малко хора може да говорите с хижаря той има джип и предполагам няма да има проблем да ви вземе телефона му е 0896693176....търсете Марин другия вариянт е да ползвате услугите на туристическото дружество за съжаление техен телефон не мога да ви дам евентуално като говорите с Марин и се наложи да им ползвате услугите попитаите него....тои го знае Успех !!!
Re: х.Чумерна
Posted by
l_sugar
at
13.12.2007 19:16
Някой може ли да ми кажи какво е положението с пътя сега.И от каде е по добре да се мине през Елена или Твърдица. Има ли много сняг и може ли да се качим с лека кола с вериги?
Replies to this comment
Към момента от север даже и с вериги е недостъпно - снегът в гората достига до 80 см, пътят не се чисти. Достъпно с кола (с вериги, естествено!)ще е от юг (през Твърдица), но ако поне 1 седмица преди това не е валял голям сняг.
Ние ще празнуваме Нова година там и искам да знам какви ще са условията за да стигнем до хижата. Ако трагнем с джип имаме ли по-добър шанс или е същото. Ние ще патуваме от Варна и вероятно ще минем през Елена. Знам че Твърдишкия проход е затворен и ситуацията там е малко зле.
Благодаря за отговора.
Благодаря за отговора.
от елена към Х.Чумерна пътя до момента е непроходим за леки коли и паркетни джипове ....желаещите офф-роад запалянковци с подготвени машини нямат проблем да се качат....за опитни туристи и мн.добре екипирани (с незаменима част снегоходки...и сичко останало за зимни преходи....)има пътека от с.Мийковци до самата хижа .........от Твърдица пътя е сравнително разчистен но е желателно да се има комплект вериги в багажника за всеки случаи и въже за дърпане....доколкото знам последните няколко километра 2-3 не са разчиствани до момента за този сезон....там изкачването става пеша с носене на багажите в раници на гръб ....тожа е за момента което мога да ви дам като информация за обстановката там ако желаете може да получите допълнителна информация от хижаря на Чумерна Марин..... тел.0896693176
Re: х.Чумерна
Posted by
unknown
at
14.12.2007 14:34
Бихме желали след коледните празници да посетим хижата за 4-5 дена.Колко струва една нощувка
Replies to this comment
нощувката ако се не лъжа е 9-10 лева ....за допълнителна информация търсете Марин (хижаря на Чумерна)тел.0896693176
Re: х.Чумерна
Posted by
zmei
at
18.12.2007 22:45
Вече не съществува. Но има по нови вместо тях и имат сайт в интернет. Ваканционно селище Чумерна.
www.chumerna.com
www.chumerna.com
Replies to this comment
Драго мое планинарче умолявам ви да си ограничите коментарите ....тъй като на яве изпъкват слабите ви познания в областа първо на първо х.Чумерна съществува !!! второ на второ нова няма !!! Информацията която е публикувана в www.chumerna.com е полу невярна това са бунгала които нямат нищу общо от Европейския туристически маршрут ...това са просто бунгала а не хижа както става ясно от качените снимки но вие явно искате да ни обедите в обратното с информацията която сте дали.........квалифицирани планински и вело-водачи, ски-учители и ски-водачи просто няма така че не се хвалете с нещо което го нямате ....нз как така си чистите прохода редовно до ски базата като на 8 декемжри си изнасяхме яденетата на гръб а за слизането с колите си да не говорим поне не изтъкваите неща коитоса неверни!!!.......
Подразни ме написаното, че хижа Чумерна не съществува.Това не е вярно.На мястото си е и работи.Истината е , че в близост до хижата има няколко бунгала до които всъшност е и пистата.Тя пък е една писта...Това не е никаква ски база според мен.Сайта ако забелязвете не показва писта и съоръжения, а само столова и стаи. Защо ли ?Не е нормално да те канят в ски база до която се стига за час пеша по стръмна пътечка.А ако носиш и багаж...или деца ...работата става силно изнервяща.Или пък забравихте осми декември 2007....Какво стана тогава...Знаеха ли студентите всичко за условията в ски базата...А заинтересувахте ли се как си тръгнаха тези хора от базата...Много ваши гости дърпахме и бутахме ...от Циганска поляна до Твърдица.Нека пишем истината.Ако някой който умее да кара ски трябва да е луд да дойде до тези бунгала и да ползва съоръжения на тези цени.Цените са като на Беклемето и Узана.Само , че до Узана се стига с лек автомобил, а до ски базата под връх Чумерна и УАЗ се качва трудно.Ски учител няма.Това е смешно....много смешно.А хижа Чумерна е на мястото си.Хижарите също.Очакват и посрещат гости-туристи и никого не лъжат за условия и цени.
Весела Нова Година 2008!
Весела Нова Година 2008!
искам да попитам за актуална информация около цените на ски и сноуборд екипировката за един ден?лифта 12лв,хижи/стаи - ok.
благодаря предварително:)
благодаря предварително:)
...това можете да го проверите като се обадите или на Валя или на Марин (хиж. на Чумерна)...давал съм ги аз лично в по горните теми
Re: х.Чумерна
Posted by
Лили
at
04.01.2008 15:15
Хижата е много прилична - топла и уютна. Само трябва един по-голям бойлер за догодина;) Пистата при бунгалата е страхотна за начинаещи, има и широка поляна край нея, която преминава в рядка гора - въобще има за всекиго по нещо. Само си носете ските, дъските и/или шейните;)
Марин - хижаря, както и цялото семейство са страхотни. Благодарим за топлото посрещане и изпращане и извинявайте за галимациите.
Честита да ви е Новата 2008 Година!
П.С. И ако някой намери едни ключове Toyota да ги даде на хижаря или да пише:-D
Марин - хижаря, както и цялото семейство са страхотни. Благодарим за топлото посрещане и изпращане и извинявайте за галимациите.
Честита да ви е Новата 2008 Година!
П.С. И ако някой намери едни ключове Toyota да ги даде на хижаря или да пише:-D
Re: xижа Чумерна
Posted by
възмутени от 08.12.2007
at
04.03.2008 18:07
Бях там на 2-рата от двете ни резервирани вечeри за 8-ми декември-за първата не успяхме да се качим,дори хижаря не успя да ни помогне.Когато капарирахме пропуснаха да ни кажат,че има 1 тоалетна,че е супер мизерия и евентуално можем да умрем от студ.Както и да е стигнахме до там,изпочупихме колите ,с които бяхме,тъй като пътя е твърде много и твърде УЖАСЕН.Тези ми ти 30-тина км. от Твърдица ги взехме за около 5 часа с коли и 1 час и нещо пеша (защото имаше твърде много сняг,но по думите на хижаря е почистен пътя много добре)Всички бяха твърде разочаровани ,защото не знаехме дали ше успеем да се приберем на следващия ден!!!В крайна сметка прибрахме се СЛАВА БОГУ,но това беше най-кошмарното ми преживяване в живота и още сънувам кошмари от тогава.А на 01.01.2008 чухме по новините ,че група празнуващи новата година не могат да се приберат,нямат ток и храна,а същевременно има и деца с тях.Опитвали са се да ги спасят по-рано с хиликоптер,но уви-той не може да кацне заради дълбочината на снега,за това са им пускали от хиликоптера храна и агрегати за ток.Няколко дни по-късно кошмарът е свършил и за тях,но до кога?!Аз така или иначе няма да се върна никога повече там,но написах всичко това ,за да предотвратя прецакването на следващите през лютата зима!!!
P.S.Забравих да ви спомена,че същата тази вечер,в която моята компания и аз не успяхме да се качим до хижата,друга компания е пробвала без пътека,2 км. пеша,през нощта,премръзнали и всичко това за около 5 часа.Те са правили пътеката и не са знаели накъде отиват,дали ще стигнат...,но не са имали друг вариант.Така,или иначе или 5 часа надолу,или 5-нагоре.
А,иначе през лятото може и да е добре,да :)
P.S.Забравих да ви спомена,че същата тази вечер,в която моята компания и аз не успяхме да се качим до хижата,друга компания е пробвала без пътека,2 км. пеша,през нощта,премръзнали и всичко това за около 5 часа.Те са правили пътеката и не са знаели накъде отиват,дали ще стигнат...,но не са имали друг вариант.Така,или иначе или 5 часа надолу,или 5-нагоре.
А,иначе през лятото може и да е добре,да :)
Replies to this comment
Ами има два лафа:
Единият е който го е страх от мечки, да не ходи в гората.
А другия е от Стивън Кинг "На който му е горещо, да не стои в кухнята"
Единият е който го е страх от мечки, да не ходи в гората.
А другия е от Стивън Кинг "На който му е горещо, да не стои в кухнята"
Съгласна съм с Еленчанина...Бяхме на хижата в началото на март и за разлика от вас бяхме получили предварителна информация за това което ни очаква.Вярно, повървяхме около час и половина, но нали затова сме тръгнали, а вие като не искате да имате такива изненади стойте си в града....просто в планината през зимата е така...
Понякога се очудвам наиситна много на хора тръгнали по такива места с коли. Ходенето със семейството на почивка сред природата е нещо чудесно и правя Евала на хора които го практикуват. Ходенето на хижа с кола обаче за мен е нещо неразбираемо и дори нелепо. А това че се случва през зимата когата условията в планината се менят в рамките на няколко минути си е направо безотговорно. Има чудесни семейни къщи сред природата до които се стига по добре поддържани пътища именно за тази цел. Това че сте тръгнали неподготвени там където с коли въпреки пътната обстановка която си беше лоша почти в цялата страна е напълно ваша вина. Напълно съм съгласен с меннието о предния коментар за планината и мечките. Друг въпроса ч етова е хижа на сравнително високо място и факта че няма десетина отделни тоалетни и друг вид лукс е напълно нормален. Това е ХИЖА а не хотел!!!! Така че няма нужда да недоволствате от хижата и хижаря при условие че просто сами сте си избрали неподходящо време и място.
Със здраве!!! Неоставайте с лоши впечатления от хижите все пак ;)
Със здраве!!! Неоставайте с лоши впечатления от хижите все пак ;)
Аз съм от групата с малки деца по нова година. Изкарахме си чудесно. Вярно, че водата свърши, нямаше ток, храната също привършваше, но си изкарахме чудесно. Хижарят също се справи добре за обстановката, въпреки, че не бяха подготвени за това което се случи. А и това е хижа, нормално е условията да не са като в хотел, но бяха прилични. Децата също бяха доволни - сняг, игри, силни емоции. За това бяхме отишли и го получихме. Благодаря на планинските спасители от Елена, които направиха необходимото, за да се приберем живи и здрави. Поздрави на всички които бяха с нас на хижата в това време. Останаха ми само хубави спомени за цял живот.
Re: xижа Чумерна
Posted by
морски
at
04.08.2008 10:38
Ходих на хижата скоро. Не сме спали , вътре обстановката незнам как е, но нощувката е 10 лева. Видях само през прозорците, че има койки на по 2 етажа. Нямаше нито Фанта, нито кока-кола. Отдавам го на това, че беше неделя следобяд и запасите на столовата бяха привършили вероятно.
До хижата тръгнахме по пътя след Сливен към Калофер. Отбивката до Твърдица е прясно асфалтирана в идеално състояние. Твърдица много ми хареса, поне в центъра, спретнато, чистичко, тихо и спокойно. Има табелка вдясно за Твърдишкия проход, няма как да не я видите. Пътя за прохода е в добро състояние, има тук-там по някоя дупка, обаче ако го сравнявам с нашите междуселски пътища, направо е идеален. Като изминете 17 км се стига до нещо като кръстовище, там си има табелки, за Елена се продължава напред, а за хижата се пада малко вдясно. Ние тръгнахме пеша, известно време се върви по асфалт, а после има пътека през гората. Пътеката почва точно зад един строеж на нещо като хижичка отляво. Има си табелки. По асфалта може да се отиде чак до хижата, но незнам в какво състояние е пътя. Вероятно бива горе-долу, щом имаше и други дошли до хижата с коли.
Върви се по пътеката около 1 час и 50 минути. Поне ние като не сме планинари толкова вървяхме. Има си маркировки , пътеката не е много трудна за изкачване, защото се върви все по билото на планината.
Хижата може вътре да е спретната, обаче отвън ми се стори доста занемарена. На терасата една счупена пейка и два счупени чадъра, някакви кучета се разхождаха, като влизаха и излизаха от столовата. Чудно ми е при толкова много гора, защо кучетата се вряха там в столовата и където им падне из хижата, а не са научени малко да спазват дистанция.
Някакви стари и изгнили дъски , със стърчащи ръждасяли гвоздеи, приспособени за масички в тревата пред хижата.
Защо хижарите не облагородят терена отпред, да сложат масички на терасата, хората да си седят там и да си пийват чай или друго, така може и кучетата да се откажат да правят на терасата плаж. Да сковат пейки с масички по поляната,или беседки, човек да има къде да седне да почине. Да вземат да боядисат или лакират дървениите по терасата, да добие малко по-свеж вид и по-приятен.
До хижата тръгнахме по пътя след Сливен към Калофер. Отбивката до Твърдица е прясно асфалтирана в идеално състояние. Твърдица много ми хареса, поне в центъра, спретнато, чистичко, тихо и спокойно. Има табелка вдясно за Твърдишкия проход, няма как да не я видите. Пътя за прохода е в добро състояние, има тук-там по някоя дупка, обаче ако го сравнявам с нашите междуселски пътища, направо е идеален. Като изминете 17 км се стига до нещо като кръстовище, там си има табелки, за Елена се продължава напред, а за хижата се пада малко вдясно. Ние тръгнахме пеша, известно време се върви по асфалт, а после има пътека през гората. Пътеката почва точно зад един строеж на нещо като хижичка отляво. Има си табелки. По асфалта може да се отиде чак до хижата, но незнам в какво състояние е пътя. Вероятно бива горе-долу, щом имаше и други дошли до хижата с коли.
Върви се по пътеката около 1 час и 50 минути. Поне ние като не сме планинари толкова вървяхме. Има си маркировки , пътеката не е много трудна за изкачване, защото се върви все по билото на планината.
Хижата може вътре да е спретната, обаче отвън ми се стори доста занемарена. На терасата една счупена пейка и два счупени чадъра, някакви кучета се разхождаха, като влизаха и излизаха от столовата. Чудно ми е при толкова много гора, защо кучетата се вряха там в столовата и където им падне из хижата, а не са научени малко да спазват дистанция.
Някакви стари и изгнили дъски , със стърчащи ръждасяли гвоздеи, приспособени за масички в тревата пред хижата.
Защо хижарите не облагородят терена отпред, да сложат масички на терасата, хората да си седят там и да си пийват чай или друго, така може и кучетата да се откажат да правят на терасата плаж. Да сковат пейки с масички по поляната,или беседки, човек да има къде да седне да почине. Да вземат да боядисат или лакират дървениите по терасата, да добие малко по-свеж вид и по-приятен.
Мимито - Вълчи дол
Posted by
unknown
at
05.08.2008 22:12
Здравейте адаш,како Вале как сте ?Какво правят малките?Мерси за поздравите получих ме ги !!!Чух че скоро ще идвате към нашия край дано да е истина ще ви чакаме!!!!Поне хората по който ни пратихте поздрави казаха че ще идвате в края на юли в началото на август!! Даже и само да минавате от тук обадете се да се видим!!!!!!:)))))))))))))))))))))))))))))
